פני ההרס

בית חולים ליולדות הופגז • זלנסקי: "נשתמש בנשק הרוסי"

על פי דיווחים במועצת עיריית מוריאופל, בית חולים לילדות ויולדות הופגז על ידי צבא רוסיה • זלנסקי הודיע כי אוקראינה הצליחה להשמיש ציוד צבאי רוסי "מה יכול להיות משפיל יותר עבור האויב?" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי על רקע ההריסות (צילום: משרד הפנים האוקראיני, לשכת נשיא אוקראינה)

היום ה-14 לפלישה הרוסית לאוקראינה ממשיך, ובאוקראינה טוענים כי בית החולים לילדים ויולדות בעיר מוריאופל הופגז כליל.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען כי כתוצאה מהפיצוץ מספר ילדים נותרו קבורים מתחת להריסות.

בית החולים אחרי ההפגזה

בתוך כך, נשיא אוקראינה זלנסקי כינס מסיבת עיתונאים והכריז כי באוקראינה הצליחו להשמיש ציוד צבאי רוסי שנתפס לטובת צבא אוקראינה "הצבא שלנו הצליח לחדש את הארסנל שלו עם הציוד הרב שמצא בשדה הקרב."

"טנקי אויב, כלי רכב משוריינים, תחמושת יעבדו כעת להגנת אוקראינה. מה יכול להיות משפיל יותר עבור הפולשים? ננצח את האויב עם הנשק שלו".

תיעוד שפרסם את המתרחש בתוך בית החולים ליולדות הביא זלנסקי להגיב לאירוע וכתב ״תקיפה ישירה של חיילים רוסים בבית החולים ליולדות. אנשים מתחת להריסות. ילדים מתחת להריסות. זו זוועה! כמה זמן העולם יהיה שותף להתעלמות מהטרור? סגרו את השמיים מיד! הפסיקו את ההרג מיד!״

בעיר חרסון, שנכבשה על ידי כוחות רוסיים, המוני אזרחים יצאו למחות נגד השלטון הצבאי החדש, ועל פי דיווחים מהעיר, מאות נעצרו על ידי הצבא הרוסי.

מוקדם יותר היום (רביעי) כתב קנצלר גרמניה אולף שולץ כי הוא קורא להפסקת אש: "טרודו (ר"מ קנדה) ואני מסכימים; התקפות על ערים, בתי ספר ובתים אינם ניתנים לסליחה. דבר אחד ברור: הפתרון הצבאי הוא לא פתרון. אנחנו צריכים הפסקת אש".

כזכור, יועצו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען היום כי זלנסקי שרד לא פחות מ-10 ניסיונות חיסול מאז פלשה רוסיה לאוקראינה, לפני כמעט שבועיים.

זלנסקי מודיע: נשתמש בנשק רוסי (לשכת נשיא אוקראינה)

בלשכתו של קנצלר גרמניה אולף שולץ עדכנו כי הערב שוחח הקנצלר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בתוך כך, דובר הקרמלין דימטרי פסקוב טען כי ההחלטה של ארצות הברית אתמול להחרים נפט רוסי היא למעשה "הכרזת מלחמה כלכלית מול רוסיה".

גם בסין תקפו את ההחלטה של הנשיא ביידן ואמרו כי הם "מתנגדים בתוקף לסנקציות חד צדדיות. סנקציות כאלו לא יביאו ביטחון ושלום".

באוקראינה מזהירים כי הפסקת החשמל בתחנת הכח הגרעינית בצ'רנוביל יכולה לגרום לאסון נוסף במקום, עשרות שנים אחרי. בתחנת הכח אמרו "חומרים רדיואקטיביים עלולים להשתחרר מתחנת הכוח הגרעינית מכיוון שהיא לא יכולה לקרר דלק לאחר ניתוק החיבור שלה לחשמל. פועלים השבת החשמל למפעל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר