שבוע שלישי למלחמה

ארה"ב: "רוסיה עלולה להשתמש בנשק להשמדה המונית"

הבית הלבן מזהיר מהצעד הבא של פוטין: שימוש בנשק כימי או ביולוגי • בית הנבחרים האמריקני אישר העברת כ-14 מיליארד דולר לאוקראינה • שרי החוץ של מוסקבה וקייב יפגשו היום באנטליה (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' באדר ב' תשפ"ב | 10.03.22
סוללת תקיפה רוסית (צילום: צבא רוסיה)

היום ה-15 למלחמת רוסיה-אוקראינה: הבית הלבן הזהיר הלילה (בין רביעי לחמישי) מהצעד המסוכן הבא של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נגד העם האוקראיני, והוא מעבר לשימוש בנשק כימי או ביולוגי נגד אזרחים. "יש להיערך לאפשרות כזו. מוסקבה מכינה את הקרקע לכך באמצעות טענות שקריות נגד קייב", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי.

ה"טענות השקריות והמגוחכות", לדברי סאקי, הן טענת רוסיה, ההולכת ונשמעת בימים האחרונים, לפיה ארצות הברית מעורבת בפיתוח מעבדות לנשק ביולוגי וכימי באוקראינה. סגן שגריר רוסיה באו"ם חזר על הדברים הללו אתמול, והפציר בתקשורת המערבית לסקר את "החדשות על מעבדות ביולוגיות סודיות באוקראינה".

בניין אוקראיני שהופצץ ע"י צבא רוסיה (צילום: מתוך טוויטר)

"כל זה הוא תכסיס ברור של רוסיה כדי לנסות להצדיק את המתקפה המתוכננת והלא מוצדקת שלה על אוקראינה", כתבה סאקי בחשבון הטוויטר הרשמי שלה. "עכשיו כשרוסיה העלתה את הטענות הכוזבות הללו וסין לכאורה תמכה בתעמולה זו, כולנו צריכים לדאוג שרוסיה אולי תשתמש בנשק כימי או ביולוגי באוקראינה".

כזכור, גורמים במערב הזהירו אתמול כי יש "חשש כבד" שפוטין ישתמש בנשק כימי בקייב, והעריכו כי בבירת אוקראינה עלולה להתרחש מתקפה "מחרידה לחלוטין", כלשונם. אחד הגורמים צוטט בעיתון 'הגרדיאן' הבריטי ואמר: "לדעתי יש לנו סיבה טובה לחשוש מאפשרות של שימוש בנשקים לא קונבנציונליים, בין השאר לנוכח מה שראינו שקרה בזירות אחרות כמו סוריה".

אחת הסיבות לחשש היא חוסר התקדמות הצבא הרוסי בשטחי אוקראינה, כאשר בכיר אמריקני העריך בשיחה עם רשת CNN כי "ייתכן שמספר אבידות צבא רוסיה כבר הגיע ל-6,000 מאז תחילת הלחימה".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הזהיר הלילה בריאיון לרשת "סקיי ניוז" כי מיליוני אנשים עלולים למות אם העולם לא יפעל מיד להפסקת ההפצצות הרוסיות. "אל תבואו אחר כך ותאמרו: 'יכולנו ללחוץ יותר על פוטין, יכולנו לפעול אחרת'". זלנסקי האשים את המערב בחוסר החלטיות בסוגיית סגירת המרחב האווירי האוקראיני נגד מי שהוא כינה "הנאצים". לדבריו, "אם אתה מאוחד נגד הנאצים והטרור הזה, אתה צריך לסגור. אל תחכה שאבקש ממך מיליון פעם - סגור את השמיים".

בצד כל אלו, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הגיע הלילה לפורום דיפלומטיה באנטליה שבטורקיה, שם הוא עתיד להיפגש בהמשך היום עם שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, שבעולם ישנה ציפייה ששיחה ישירה זו בין נציגי הנשיאים תקדם את פתרון המשבר.

(צילום: מתוך טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר