מצוקת הדיור החרדית

עיר חרדית ועיר חילונית יוקמו באיזור הנגב

הממשלה צפויה לאשר בשבוע הבא את הקמתה של העיר החרדית 'כסיף', שתיבנה במתכונת המתאימה למגזר החרדי. במקביל תיבנה עיר חילונית בסמוך לגבול מצרים (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מחירי הדיור זינקו בחודשים האחרונים בשיעור חסר תקדים. העלייה בביקוש לדירות כשבמקביל אין תנופת בניה בהיקף דומה, גרמה לעליה תלולה במחירים ולעליה בשיעורי הביקוש. אולם למרות שכלל האוכלוסיות סבלו מהמצוקה, דומה שאין אוכלוסייה שנפגעה ממשבר הדיור כמו הציבור החרדי. שיעורי הילודה הגבוהים בציבור החרדי והעובדה שהציבור החרדי מתגורר במספר ערים מוגדרות בלבד, גרמו למחסור מיוחד בדיור המתאים למגזר החרדי. על פי הערכות, בשלב זה חסרות לציבור החרדי כ-40,000 יח"ד.

בשבוע הבא צפויה הממשלה לאשר את הקמתה של העיר החדשה 'כסיף' שבנגב, המיועדת לאוכלוסייה החרדית. תשתיות המים והחשמל יפעלו באופן שאין בו חילול שבת ושטחי ציבור רבים יבנו לטובתן של ישיבות ומוסדות לימוד שצפויים להתפתח באזור.

העיר מיועדת לקום על יד צומת תל ערד הסמוך ליישוב הבדואי כסייפה, ובשל כך נגזר שמו של היישוב בשם "כסיף".

בעיר שצפויה להיבנות בסמיכות לעיר ערד, ייבנו מעל ל-20,000 יחידות שיאכלסו כ-100-125 אלף בני אדם. בשל השטחים הרבים הזמינים לבניה בנגב, צפויה העיר לבנות באופן מידי כ-11,000 יח"ד, כשעד 2040 צפויה העיר לגדול ב-300,000 בתי אב נוספים. בשל גודלה של העיר יוקמו שטחי מסחר נרחבים של מעל חצי מיליון מ"ר בסמוך לעיר הכוללים אזורי תעשייה נרחבים ואף אזור מפותח של הייטק. כמו כן יוקם מרכז רפואי בסמוך לעיר שייתן מענה רפואי מקצועי לתושבי האזור.

במקביל, יבנה ישוב נוסף בסמוך לגבול עם מצרים המיועד למגזר הכללי. היישוב 'ניצנה' שיוקם במועצה האזורית 'רמת נגב', יכיל בשלב הראשון כ-2,200 משפחות כשבהמשך הוא צפוי להתרחב.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין הדגיש את ייעודה של העיר כעיר חרדית ואמר כי "העיר כסיף תהווה פיתרון משמעותי למצוקת הדיור בחברה החרדית, ותאפשר לזוגות להקים קהילה חדשה בדרום הארץ, ולשמר את אורח החיים שלהם". שרת הפנים איילת שקד, בירכה אף היא על היוזמה ואמרה כי "מדובר בצעד חשוב ומשמעותי שיעזור לנו להתמודד עם משבר הדיור מהחמורים שמדינת ישראל ידעה אי פעם. זו החלטה ציונית ואסטרטגית שתביא בשורה חשובה לציבור בכלל ולתושבי הנגב בפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר