אם הפסיכולוג שלכם אומר לכם את *זה*, אתם בבעיה

איש המקצוע שתומך בכם נפשית צריך לבצע את עבודתו נאמנה ולחשוב על האינטרסים שלכם. למרבה הצער, זה לא תמיד קורה ולכן חשוב להיות מודעים לביטויים או התנהגויות שאינם מקובלים (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בין אם אתם הולכים לטיפול בפעם הראשונה או שאתם מנוסים בתחום ומכירים את ספת הפסיכולוג מקרוב, יש ציפייה מסוימת שאיש המקצוע שתומך בכם יבצע את עבודתו נאמנה ויחשוב על האינטרסים שלכם. למרבה הצער, זה לא תמיד קורה ולכן חשוב להיות מודעים לכמה ביטויים או התנהגויות שמהווים דגלים אדומים לחלוטין. ד"ר בת'אני קוק, מטפלת בעצמה, מציינת בפנינו שני משפטים שהמטפל שלכם לא צריך לומר לכם. לעולם.

1. "אני באמת חושב שאתה צריך לעשות XYZ"

"תפקיד התרפיסט הוא לא להביע דעה בנוגע למה שהמטופל שלו צריך לעשות", מדגישה ד"ר קוק. "הוא שואל שאלות המנחות את הלקוח להגיע למסקנות משלו, בהתבסס על הרצונות והדחפים האישיים שלו". כמובן, מטפל יכול לספק הדרכה או לעזור לצייד אתכם בכלים שיסייעו לכם לקבל החלטות מסוימות, אבל אם הוא עוקף את הצעד הזה ומקבל החלטות בשבילכם ולוחץ עליכם לפעול בדרך שלו - אולי הגיע הזמן למצוא לו מחליף.

2. "אתה בטוח שזה מה שבאמת קרה? אולי אתה לא זוכר / קורא את הסיטואציה נכון"

קוק אומרת שיש להיזהר מתרפיסט שגורם לכם להטיל ספק בזיכרון שלכם. "שני אנשים יכולים להיות עדים לאותה סיטואציה ועדיין להחזיק ברעיונות ורגשות שונים לחלוטין לגבי מה שקרה. מטפל טוב מאמת ומנסה להבין כיצד החוויה הנתפסת השפיעה על בריאותו הנפשית של הפציינט שלו". קוק מוסיפה כי מחקרים אף הראו שטיפול בקרב חולי דמנציה הניב תוצאות רגשיות חיוביות כאשר אנשי המקצוע פגשו אותם בעולמם הרגשי, במקום לנסות להחזיר אותם למציאות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר