הגיבור היהודי שמטפל בפצועי ההפגזות באוקראינה

פאל גיאורגי, רופא יהודי, בן 86, ניצול שואה ששרד את מלחמת העולם השנייה, המתגורר בכפר הפליטים אנטבקה הפך לגיבור בימים האחרונים לאחר שמצא את עצמו שוב במלחמה (עולם)

(צילום: באדיבות המצלם)

כפר הפליטים היהודי "אנטבקה" הסמוך לקייב בירת אוקראינה - הפך למוקד היהודי הגדול בימי המלחמה. אלפי פליטים יהודים מרחבי אוקראינה נסו עם משפחותיהם מהערים המופגזות והתאכסנו בכפר.

שליח חב"ד בקייב, הרב משה אסמן דאג להם לכל צרכיהם, אוכל, לינה, ביגוד ואפילו פעילות חברתית למבוגרים ולילדים. רבים מהפליטים היהודים הועברו בהמשך אל מחוץ לגבולות אוקראינה, לישראל ולמדינות נוספות, בשיירות ובטיסות חילוץ שארגן הרב אסמן.

בתוך בליל הסגנונות האנושיים שנצפו בכפר בימים אלו - דמות אחת בלטה במיוחד: רפאל גיאורגי, רופא יהודי, בן 86, ניצול שואה ששרד את מלחמת העולם השנייה, המתגורר בכפר הפליטים מאז שנת 2014, לאחר שנמלט מלוהנסק במלחמה הקודמת ונותר חסר כל.

בלוהנסק שימש גיאורגי כרופא בכיר מטעם משרד הבריאות, הוא היה אחראי על כל המחוז, ובנו שהלך בדרכו הקים בתי חולים פרטיים גדולים ומוכרים. מאז שהגיע ל"אנטבקה" הוא משמש כרופא הכפר וכעת, בעקבות המלחמה שפרצה באוקראינה והפיכת הכפר היהודי למעוז של פליטים - לגיאורגי יש עבודה רבה בטיפול בפצועים או באלו החשים שלא בטוב.

כהוקרה על פועלו, הרב אסמן העניק לו עלייה לתורה בראש חודש אדר ב', בעיצומן של ההפגזות והאזעקות, ולאחר שהוא בירך על התורה, הרב אסמן ביקש לומר מספר מילים: "זה הגיבור שלנו, דוקטור גיאורגי, שהיה פליט מלוהנסק לפני כמה שנים, ועכשיו הוא עוד פעם תחת התקפות. אבל הוא לא עזב אותנו, הוא היה רופא גדול בלוהנסק, מנהל גדול של כל המחוז".

"עכשיו הוא בן 86 והוא הרופא שלנו כאן בכפר 'אנטבקה', בכל יום הוא מלביש את בגדי הרפואה הלבנים, יש לו משרד והוא מטפל בחולים בכל יום, מי שצריך טיפול או תרופה. הוא עובד תחת הפגזות כבדות, אבל לא מנצחים אותנו", סיפר הרב אסמן בהתרגשות.

"אלפי פליטים יהודים עברו בכפר שלנו, את חלקם הגדול - העברנו בשיירות ובטיסות חילוץ למקום בטוח יותר. אבל אני כאן, נשאר באוקראינה כדי להציל עוד יהודים. בכל יום אני מקבל פניות קורעות לב לעזרה. משפחות שנותרו ללא אוכל, זקנים ללא תרופות וילדים אבודים. אני מתחנן לעם ישראל, תנו לנו יד ועזרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר