דרמה בכנסת

חוק האזרחות עבר בתמיכת הציונות הדתית

למרות התנגדות רע"מ ושיקולי התנגדות של סמוטריץ', החוק שנפל לפני כשמונה חודשים - אושר בכנסת, בתמיכת חלק מן האופוזיציה • כעת הכנסת יוצאת לפגרה בת חודשיים (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סיעת ימינה, אחרי אישור החוק (צילום: דוברות סיעת ימינה)

חוק האזרחות, שנועד למנוע איחוד משפחות בין ערבים פלסטינים לערבים ישראלים, אושר הערב (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, כשמונה חודשים לאחר שהופל במליאה בהצבעה הקודמת. הליך חקיקת החוק עורר מחלוקת קשה בתוך הקואליציה, ומפלגות מרצ ורע"מ התנגדו בהצבעות השונות.

הצעת החוק עברה ברוב ניכר, ולא בגלל הצבעות חברי הקואליציה, אלא בשל העובדה כי סעיפי החוק תואמו בין מגישתו, שרת הפנים איילת שקד מימינה, לח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, במה שהיה שיתוף פעולה משמעותי ראשון בין הקואליציה לאופוזיציה בכנסת הזו, והביא לתמיכת סיעות הימין באופוזיציה בהצעת החוק, מלבד ימינה ותקווה חדשה שבקואליציה.

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, שבדרך כלל נחשב כלפי חוץ כמתון יותר במפלגתו, תקף במליאת הכנסת את החלטת חלק מן הקואליציה לקדם את החוק, לאחר שהודיע כי הוא וחבריו יתנגדו להצעה, גם אם תוצמד לה הצבעת אי אמון בממשלה:

"אין ספק שהחוק הזה ראוי שיפלו עליו ממשלות. אנחנו יזמנו מהלך פוליטי אמיץ, הקמנו קואליציה ביחד עם שותפים אחרים כדי לקדם מדיניות יותר צודקת ויותר הוגנת. שיקול הדעת שלנו כמובן שמתייחס לכל הנושאים הקשורים לחברה הערבית ולכן ההחלטה הסופית שלנו תתקבל כאשר נשתכנע שהמהלך הזה, שהוא מהלך ראוי ונכון, לא מביא פירות לחברה הערבית והישראלית", אמר עבאס.

ח"כ שמחה רוטמן, יוצר החוק עם שרת הפנים איילת שקד, הערב במליאה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בשעות האחרונות לפני ההצבעה הייתה דרמה קטנה, לאחר שהציונות הדתית שקלה לחזור בה מסיכומיה עם שרת הפנים שקד, ולהצביע נגד החוק, זאת בשל החלטת ראש הממשלה, נפתלי בנט, להפריד את פרק האכיפה מתוכנית החומש לבנייה הבדואית בנגב, מה שלכאורה יאפשר לבדואים לעבור על החוק באשר לשטחי המדינה בדרום.

ח"כ רוטמן, שקידם את החוק כאמור, זעם על יו"ר מפלגתו, בצלאל סמוטריץ', על עצם ההתלבטות, ובסוף הציונות הדתית ויתרה, ותמכה בחוק כמתוכנן.

עם סיום סדרת ההצבעות על חוק האזרחות בקריאה שנייה ושלישית אמור להיחתם סדר היום במליאת הכנסת, ולהתחיל פגרת הפסח של חברי הכנסת, שתימשך עד לאחר הימים הלאומיים, בעוד כחודשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר