"פוטין יפול"

אחרי כישלונות באוקראינה: שינוי האסטרטגיה של רוסיה

מסך הברזל יורד על רוסיה: המרגל לשעבר צופה את נפילתו של פוטין בעקבות הפסד במלחמה • במחלקת המדינה של ארצות הברית מפרטים: כך רוסיה שינתה אסטרטגיה (מלחמה)

יוסי נטכיגל | כיכר השבת |
מלחמה באוקראינה (צילום: צבא אוקראינה)

השבוע השלישי למלחמה באוקראינה: כוחות צבא רוסיה מוסיפים ומכתרים ערים רבות באוקראינה. במחלקת המדינה של ארצות הברית טענו הערב כי תכניתו הצבאית המקורית של פוטין, שתכנן באמצעותה לכבוש את אוקראינה - כשלה.

לדברי הגורם במחלקת המדינה, פוטין עבר ונקט אסטרטגיה חדשה ושונה מזו שתכנן בתחילה - להחריב אזורים מאוכלסים בשביל לשבור את רוח העם האוקראיני. דובר מחלקת המדינה נד פרייס הגיב כי פוטין לא יצליח בכך.

בתוך כך, בראיון שהעניק היום (חמישי) ל'סקיי ניוז' העריך מרגל בריטי לשעבר כי המלחמה הנוכחית באוקראינה תוביל בסופו של דבר לנפילתו של הנשיא ולדימיר פוטין ברוסיה. לדברי המרגל בדימוס, את פוטין עשוי להדיח אחד מהאנשים מהמעגל הפנימי שלו וכי הבעיה הגדולה ביותר של רוסיה בעת הזו, בצל הסנקציות, זו מצבה הכלכלי.

כפי שדווח בכיכר השבת, באוקראינה טוענים כי מאז הפלישה הרוסית לפני יותר משבועיים, איבדה רוסיה מעל 12 אלף חיילים, 335 טנקים, 81 מסוקים, 49 מטוסים, 526 כלי רכב, 3 ספינות ו-60 מיכליות דלק.

דיפלומט בכיר באיחוד האירופי טען בפני כתב ה'וושינגטון פוסט' כי "ככל שהעימות יימשך זמן רב יותר, כך סביר יותר שרוסיה תובס בסופו של דבר. עם זאת, גם סביר יותר שיותר אנשים ימותו".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר מוקדם יותר כי "אנחנו מגנים על המדינה שלנו במשך 15 יום. הצבא האוקראיני נלחם בתקיפות על מיקומים חשובים. בזכות הצבא שלנו, משמר המדינה, לוחמי משמר הגבול, שוטרים, וכל מי שהתגייס להגנה, לא הפכנו לעבדים. ולעולם לא נהיה. זוהי הרוח שלנו וזה הגורל שלנו".

על הטענה הרוסית לפיה בבית החולים היו לוחמים אוקראינים אמר זלנסקי כי "תוכניות האירוח ברוסיה דנו בתקיפה ושיקרו לגבי התקיפה וטענו כי היו שם לוחמים לאומנים". עוד הוסיף ואמר כי אותם אנשי תקשורת הם: "אנשי תעמולה המסייעים לפשעי המלחמה של רוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר