הפלישה לאוקראינה

זלנסקי: מודאג מאפשרות שהרוסים ישתמשו בנשק ביולוגי

נשיא אוקראינה נאם הלילה ואמר כי הוא חושש ממתקפה לא קונבנציונלית של הרוסים. דבריו הגיעו על רקע הטענות הרוסיות כי המערב וארה"ב מייצרים נשק ביולוגי על אדמתה של אוקראינה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באדר ב' תשפ"ב | 11.03.22
התסכול הרוסי גובר. שיירה רוסית שהושמדה (צילום: משרד הפנים האוקראיני)

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נשא הלילה (שישי), דברים בשפה הרוסית ואמר כי הוא מודאג מהאפשרות שעלתה בימים האחרונים, לפיה רוסיה תתקוף את אוקראינה בנשק כימי או ביולוגי. "הם מאשימים אותנו בפיתוח נשק ביולוגי, ובתכנון מתקפה כימית לכאורה. אני מודאג מזה, כי ראינו בעצמנו פעם אחר פעם: אם אתה רוצה ללמוד את התוכניות של רוסיה, תראה במה היא מאשימה אחרים".

החשש עולה לאור התסכול הרוסי מהמתקפה על אוקראינה שאינה מתקדמת כפי שתכננו ועד כה הם הצליחו לכבוש רק עיר אחת משמעותית - חרסון.

בנאומו הלילה אמר זלנסקי כי מספר האנשים שפונו דרך המסדרונות ההומניטריים עומד על כ-100 אלף איש. למרות זאת, הוא ציין כי הכוחות הרוסיים ממשיכים לכתר את העיר מריופול והעיר וולנובאחה שנמצאות תחת מצור כבר שבוע. המצב במריופול, שבה מאות אלפי תושבים, נחשב הקשה ביותר מבחינה הומינטרית. כמות המזון והמים של התושבים שם הולכת ואוזלת, וגם הניסיונות לשלוח להם סיוע הומניטרי או להכניס רכבי פינוי לעיר נכשלים כבר שבוע - למרות ההכרזות על הפסקת אש זמנית ועל פתיחת מסדרונות הומניטריים.

זלנסקי טען בנאומו שהרוסים מפגיזים את הערים הללו ללא הרף ולא מאפשרים פינוי אזרחים. "העולם חייב לדעת ולהכיר בכך - אנחנו מתמודדים עם מדינת טרור", אמר זלנסקי. האוקראינים גם מתלוננים שהרוסים תקפו מכון מחקר גרעיני ליד חרקוב דבר שיכול לגרום לאסון כבד.

על פי הדיווחים, הרוסים מתקשים להתקדם לתוך אוקראינה מסיבות רבות הקשורות למחסור בדלק בשל העובדה שהאוקראינים הצליחו לשבור את קו האספקה הרוסי ופגעו במשאיות דלק רבות. על פי חברת הלוויינים האמריקאית 'מקסר' השיירה הרוסית החלה להתפרס סביב הבירה קייב ושדה התעופה שלה אנטונוב.

על פי הדיווחים, הרוסים עושים מאמצים עזים כדי להתקרב לקייב והלילה הם הצליחו להתקדם 5 ק"מ נוספים לכיוון מרכז העיר קייב והם נמצאים במרחק של כ-15 ק"מ ממרכזה. הרוסים מנסים כעת לאור הכישלון היחסי להביא להכרעה במלחמה שמתחילה לעלות להם הרבה יותר משתכננו.

דו״ח של משרד ההגנה הבריטי שפורסם היום טוען כי ההתנגדות האוקראינית עדיין חזקה ונראה כי רוסיה עדיין רחוקה ממימוש היעדים שלה. בקרוב, כך על פי המשרד, צפוי הצבא הרוסי להציב מחדש את הכוחות הקיימים בכדי שיוכלו לנסות ולפלוש לקייב למרות ההתנגדות האוקראינית.

הלילה, הקונגרס האמריקני אישר העברת 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה והנשיא ג'ו ביידן מתכנן לבקש מבית הנבחרים ומהסנאט לאשר את הורדת דרג יחסי הסחר עם רוסיה בעקבות המלחמה. הצעד הזה יאפשר לו להטיל מכסים גבוהים יותר על יבוא מרוסיה. ביידן מציע להפסיק את הגדרת יחסי הסחר עם רוסיה כ"קבועים ורגילים", וצפוי לזכות לתמיכה נרחבת מהמחוקקים האמריקנים. הבית הלבן אישר כי ביידן צפוי להודיע בהמשך היום על פעולות נוספות שיקשו על הרוסים.

הרוסים מנגד טוענים כי המערב וארה"ב עושים שימוש באוקראינה לייצור נשק ביולוגי שישמש כנגדם. הרוסים ביקשו לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם בנושא. דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה בתגובה להאשמות הרוסיות כי מדובר בהאשמות "מגוחכות", והוסיפה כי ייתכן שרוסיה מנסה לייצר לעצמה לגיטימציה לבצע מתקפה כימית או ביולוגית באמצעות טענות שקריות נגד קייב, שכביכול יכולות להצדיק את הפעולה הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר