סרטון ה'גבורה'

חורך את הרשת: קשישים מגרשים חיילים רוסיים

מאות אלפי שיתופים ומשפטי הצדעה: סרטון שצולם בימים האחרונים באוקראינה הפך לוויראלי ברשתות החברתיות • כך זוג הקשישים מקדם את פני חיילי צבא רוסיה, שנסוגים (רשתות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
החיילים הרוסיים מגורשים (צילום: לפי סעיף 27א)

שבוע שלישי למלחמה באוקראינה: תיעוד מעניין ששותף אתמול (שישי) בידי שגרירות ארצות הברית בקייב הפך בתוך זמן קצר לוויראלי ברשתות החברתיות.

בתיעוד, שלא צוין היכן צולם, נראים זוג קשישים אוקראינים המגרשים בצעקות חיילים רוסיים שנכנסו לביתם. החיילים הרוסיים נראים בסרטון עוזבים את הבית בעקבות הצעקות. בציוץ שפרסמה השגרירות נכתב "מצדיעים לזוג הזה". רבים שיתפו את הסרטון.

החשש מפני הסלמה מרחף ברקע ללא הפוגה. הנציב למדיניות חוץ של האיחוד האירופי בורל התבטא הערב כי "האיחוד האירופי חושש כי פוטין שואף להרחיב את הפעילות הצבאית שלו גם למדינות החברות בברית נאט״ו".

בנוסף, בצבא אוקראינה טוענים שרוסיה ביצעה ירי במסדרון ההומניטרי ליד קייב וירתה על שיירה של ילדים ונשים שניסו להתפנות מכפר סמוך לעיר. ״התוצאה של המעשה האכזרי הזה - שבעה הרוגים בהם ילד אחד״.

בראיון לחדשות 12, אמרה תת שר החוץ האמריקני ויקטוריה נולנד אמרה אמש: "אנחנו מבקשים מכמה שיותר מדינות להצטרף לסנקציות ומבקשים את זה גם מישראל. אתם לא רוצים להפוך למקלט האחרון לכסף מלוכלך שמתדלק את המלחמה של פוטין".

במקביל נמשכות הקרבות בערים חרקוב, במזרח המדינה, בצ'רנייב, בסומי ובמריופול - מה הופגז השבוע בית חולים לילדות, כאשר העיר נצורה ומכותרת.

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר