מה שאתם צריכים לדעת

האם הרשת החדשה תוריד מחירים, ומה לגבי מחירי הדלק?

הרשת האירופאית תנחת עוד מעט בישראל, בעקבות כך נראה ירידת מחירים? • סיקור גזרת המלחמה הכלכלית ברוסיה, הפשיטה של רשות המיסים ומה אתם חושבים על עלית מחירי הדלק • צפו (כלכלית)

רפאל כהן ומשה מנס | כיכר השבת |
רפאל כהן (מימין) ומשה מנס (צילום: כיכר השבת)

התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת רפאל כהן ומשה מנס' עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום וכל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות הקבועות שיסדרו לכם את הכיס.

כותרות הכלכלה

• תגידו להתראות ליינות ביתן ולמגה - ושלום ל'קארפור', ענקית המרכולים הגדולה באירופה, שתעשה עלייה לישראל. 150 סניפי מגה ויינות ביתן יוסבו לסניפי קארפור - תוך חצי שנה, ובציפיית הצרכנים - היא עתידה להוריד את המחירים. מה עומד לקרוא והאם זה ישפיע עלינו?.

• רשות המסים פשטה על בתי 12 זמרים מהחברה הערבית, החשודים בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים. מדובר בזמרים שחלק ניכר מהכנסותיהם מגיע מהופעות בחתונות.

• אחרי השכירים, גם העצמאים יוכלו לקבל דמי בידוד מהביטוח הלאומי, מעוד שלושה שבועות. לפי ההחלטה, עצמאים ששהו בבידוד בשמונת החודשים האחרונים' יוכלו לקבל פיצוי של שלושה או ארבעה ימי בידוד' בסכום של 570 שקלים ליום

וכמובן, מלחמת רוסיה-אוקראינה, הדבר המטלטל ביותר לכלכלה העולמית בימים אלו. כתב החוץ ציקי ברנדווין בסקירתו השבועית.

עובר ושב

בשבוע שעבר הודיעה הממשלה על עליית מחירים נוספת של מחירי הדלק, העלייה הזו מצטרפת לעליות נוספות בתקופה האחרונה וליוקר המחייה הכללי, מה יש לנהגים לומר על זה ואיך הם מסתדרים? שלומי מלוביצקי יצא לבדוק.

פינת ה'צרחנות'

משה מנס' נאלץ להגיע לבדיקה בבית החולים הדסה עין כרם והופתע לגלות שהחניה עלתה לו 52 שקלים (!!) למה זה המחיר ומה ניתן לעשות, על כך הוא יצרח השבוע.

הריאיון השבועי

רפאל כהן בריאיון עם ד"ר חזי גור מזרחי, מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות בישראל, שמסביר, כי לא בטוח שכניסת ענקית המרכולים "קארפור" לישראל - אכן תוביל לירידת מחירים משמעותיות בחנויות: "המחירים יירדו בתקופה הראשונה בוודאות, אבל בעוד שנתיים לא בטוח שכך זה יימשך. הבעיה העיקרית שאנו נצפה כאן זו בעיית ריכוזיות עצומה בעתיד, כפי שראינו כש'נסטלה' רכשה את 'אסם' ו'יונילוור' רכשה את 'תלמה', כך שייתכן שכניסת 'קארפור' דווקא תסב נזק בעתיד לתחרות הישראלית בגלל השינוי בהרגלי הצריכה שלנו".

לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר