האש גוברת | העדכונים האחרונים

רוסיה חטפה שני ראשי ערים • 35 נהרגו בלבוב: "טרור רוסי"

בעוד על פי דיווחי מודיעין לפיהם בשבוע האחרון התקשתה רוסיה בהתקדמות בכיבוש אוקראינה, הבוקר מדווחים במדינה על שני ראשי ערים שנחטפו ומעל 35 הרוגים בבסיס ליד גבול פולין (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
תיעוד מהתקיפה בלבוב (צילום: 27א)

אחרי דיווחים מודיעיניים במערב במהלך השבוע האחרון על הקושי של צבא רוסיה להתקדם במשימת כיבוש אוקראינה, הבוקר (ראשון) פתח צבא רוסיה במתקפה גדולה על ערים גדולות במדינה, בהן על בסיס צבאי סמוך לעיר לבוב, שם נהרגו לפחות 35 בני אדם.

בבסיס שהותקף נהגו להתאמן חיילים רבים ממדינות שונות, ביניהם חיילים של ברית נאט"ו. שר ההגנה של אוקראינה, אולכסיי רזניקוב, אמר כי מדובר ב"פעולת טרור של רוסיה", וקרא לעולם לסגור את המרחב האווירי באזור: "חייבים לעצור את זה. תסגרו את השמיים".

בתוך כך, על פי דיווחים באוקראינה, צבא רוסיה הצליח לחטוף את ראש העיר מוליטופל שנבחר דמוקרטית, ובמקומו הציבו חברת מועצה פרו רוסית שקראה: "לא לנקוט בפעילות קיצונית נגד רוסיה".

בנוסף, על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית, בעיר דינפרורודינה הסמוכה, הצליחו הרוסים לחטוף את ראש העיר המנהיג את 20 אלף תושביו.

העדכונים האחרונים:

12:58: משרד ההגנה הבריטי מעדכן את מפת הפלישה הרוסית (באדום: השטחים בהם שולטת רוסיה)

משרד ההגנה הבריטי

12:40: באוקראינה טוענים: מניין ההרוגים בבסיס הצבאי בלבוב טיפס ל-35. 134 לפחות נפצעו.
12:12: שר החוץ האוקראיני מפרסם את תמונת ראש העיר השני שנחטף על ידי רוסיה וכותב: "פושעי מלחמה רוסיים חטפו עוד ראש עירייה אוקראיני שנבחר באופן דמוקרטי, ראש העיר דנייפרורודנה יבהן מטבייב. כשהם לא מקבלים תמיכה מקומית, הפולשים פשוט פונים לטרור"

ראש העיר השני שנחטף, לטענת משרד החוץ של אוקראינה (צילום: לשכת העירייה)

12:06: משרד התובעת הכללית באוקראינה: "מאז הפלישה של פוטין לאוקראינה 85 ילדים נהרגו".

11:57: באוקראינה מעדכנים: מספר ההרוגים בלבוב עלה ל-20 מ-9.

11:50: נשיא פולין: אם רוסיה תבחר להשתמש בנשק כימי נגד אוקראינה, ייתכן כי נאט"ו תתערב צבאית ותסייע לאוקראינה

11:09: ברוסיה טוענים: השמדנו 3,687 מתקנים של צבא אוקראינה, 99 מטוסים, 1,194 טנקים, ו-433 תותחי שדה.

9:57: על פי נתוני צבא אוקראינה, מאז רוסיה יצאה למלחמה היא איבדה למעלה מ-12,000 חיילים. עוד מנותני צבא אוקראינה: 374 טנקים הושמדו, 74 מטוסי קרב ו- 86 מסוקי קרב הופלו, 600 כלי רכב ו- 60 מיכליות דלק הותקפו והושמד.

8:57: משרד ההגנה הבריטי: ״כוחות צבא רוסיה מנסים לעטוף את הכוחות האוקראינים שנמצאים במזרח המדינה, בעיקר באיזור מחוזות חרקיב ומריופל.״

"רוסיה ממשיכה לשלם מחיר גבוה על כל ניסיון להתקדם בשל התנגדות אוקראינית נחרצת בכל רחבי המדינה"

•••

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר הלילה כי: "האבדות של הצבא הרוסי עצומות. מימדי ההפסדים שלהם ביום ה-17 ללחימה הם המכה הגדולה ביותר לצבא הרוסי מזה עשרות שנים. הם מעולם לא הפסידו כל כך הרבה בזמן קצר כל כך".

לדבריו: "הפולשים הרוסים לא מסוגלים לכבוש אותנו, אין להם את החוזק או את הרוח לכך. יש להם רק אלימות, טרור והרבה נשק".

הנשיא האוקראיני הוסיף: "לפולשים אין בסיס טבעי לחיים נורמליים כדי שאנשים יוכלו להרגיש מאושרים ולחלום. בכל אדמה שאליה רוסיה תגיע - חלומות הם בלתי אפשריים".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר