מקצוע קטלני

כדור בראש: חיילים ירו למוות בעיתונאי בפאתי קייב

ברנט רנו, עיתונאי שנשא את תג ה'ניו יורק טיימס' נורה ונהרג היום במהלך צילומים בעיר אירפין שבאוקראינה העיתנאי נורה בעמדת בידוק בעיר, וחברו נפצע ופונה לבית החולים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חברו של העיתונאי ההרוג מפונה לבית החולים (צילום: לפי סעיף 27א)

ברנט רנו, יוצר סרטים דוקומנטריים על מלחמות וכתב בעיתונים שונים בארה"ב נורה ונהרג היום בצהריים (ראשון) סמוך לעיר איריפין שבאוקראינה.

על פי דיווחים מזירת הירי, הכתב נורה כששותפו נפצע, שניהם נפגעו מאש רוסית שנורתה לעברם. השניים צילמו וסיקרו את המלחמה במדינה עבור העיתון.

הדרכון ותעודת העיתונאי שאותרה סמוך לזירת הירי

הכתב נהג להגיע לזירות מלחמה שונות ברחבי העולם ולסקר אותן. כך למשל ביקר במצרים בימי מלחמת האזרחים, וכן המלחמות בעיראק ובאפגניסטן.

גורמים רשמיים באוקראינה פרסמו את שמו, דרכונו ואת תעודת העיתונאי שלו, והודיעו כי הוא נמצא ירוי בסמוך לעיר איריפין, שנמצאת תחת אש רוסית כבדה כבר מספר ימים.

לעת עתה, מדובר בעיתונאי הבכיר ביותר שנהרג על אדמת אוקראינה במהלך העימות הנוכחי בין הצבא הרוסי לבין אוקראינה.

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן הגיב להריגת הכתב האמריקני בריאיון ל-CNN ואמר כי הוא "רק עכשיו מקבל פרטים ראשוניים, אבל אם המידע הזה אכן מדויק, זה מזעזע ורק מראה את הברוטליות של פוטין וחייליו נגד בתי חולים, בתי ספר ועכשיו גם עיתונאים."

ב'ניו יורק טיימס' הגיבו לדיווחים לפיהם מדובר בכתב העיתון ואמרו כי הם מצטערים לשמוע על מותו של העיתונאי. אך בעיתון הוסיפו ואמרו: "הכתב לא עובד איתנו משנת 2015, וכנראה מדובר בתג עיתונאי ישן"

יועצו של זלנסקי מגיב להרג העיתונאי האמריקני מאש רוסית ואומר: "אני לא מתפלא על הפרות כללי המלחמה של רוסיה.
יש לי רק שאלה: עד מתי ארה"ב תתעלם מהמלחמה, מרצח אזרחיה ולא תסגור את השמיים של אוקראינה?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר