עלייה במקדם

חשש בישראל: גל חדש של הקורונה בדרך

עלייה במקדם ההדבקה מעורר חשש במשרד הבריאות כי אנו ניצבים בפני גל נוסף של נגיף הקורונה. על פי הדיווחים, מקדם ההדבקה עלה בימים האחרונים מ-0.65 ל-0.85 (קורונה)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

עלייה במקדם ההדבקה מעורר חשש במשרד הבריאות כי אנו עומדים בפני גל נוסף של נגיף הקורונה. על פי הדיווחים מקדם ההדבקה עלה בימים האחרונים מ-0.65 ל-0.85 וההערכה של בכירי משרד הבריאות על פי פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, כי מקור העלייה היא התפרצויות בבתי אבות.

במשרד הבריאות מצביעים על כך שישנה ירידה חדה בשמירה על הנחיות הקורונה בשל דעיכת הגל החמישי וכעת עושים מאמצים לנסות לבלום את גל ההתפרצויות בבתי האבות.

על פי פרופ' זרקא, שדבריו פורסמו בחדשות 12, החשש שנראה את העלייה במספר החולים הקשים בעוד כשבוע וחצי שבועיים ובמידה ואכן נתחיל לראות בימים הקרובים עלייה במספר החולים הקשים יהיה זה שינוי מגמה שיש לתת עליו את הדעת.

אתמול (שבת) אותרו 3,958 חיוביים ומקדם ההדבקה מבשר על עלייה קלה - נכון להבוקר הוא עמד על 0.87. מגמת העלייה הקלה לעומת הימים שקדמו נראית גם בבריטניה ובמדינות נוספות. ארגון הבריאות העולמי התריע כי מגפת הקורונה רחוקה מלהסתיים. לאחר חודש וחצי של מגמת ירידה בנתוני התחלואה בבריטניה, בימים האחרונים חל היפוך המגמה ונרשמת עלייה קלה במספר הנדבקים היומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר