השבוע השלישי למלחמה

המשא ומתן נמשך, מקורב לזלנסקי: 'רוסיה מוכנה לפשרות'

הסנקציות יחריפו? הנשיא ג'ו ביידן ונשיא צרפת מקרון שוחחו הלילה על הענשת רוסיה • זלנסקי בישר על התקדמות בשיחות השלום, אך הזהיר את המדינות במזרח אירופה: "רוסיה בדרך אליכם" (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא זלנסקי ורגע במלחמה (צילום: משטרת אוקראינה ולשכת זלנסקי)

המלחמה באוקראינה, השבוע השלישי: הלילה (שני) חזר נשיא אוקראינה זלנסקי, בנאום שנשא, על קריאתו להיפגש עם נשיא רוסיה פוטין, בכדי להגיע להבנות ולעצור את האש. בנוסף המשיך זלנסקי בלחץ ממדינות המערב שיסגרו את המרחב האווירי של מדינתו.

בבקשתו את הכרזת השטח האווירי של מדינתו כאזור אסור לטיסה הזכיר זלנסקי את מתקפת הטילים שהייתה אתמול בגבול עם פולין, שבמהלכה נהרגו עשרות הרוגים - צעד שלדברי אוקראינה הינו הסלמה משמעותית במלחמה.

"אם המרחב האווירי לא יהיה מוכרז כאזור אסור לטיסות", אמר בפנייתו אל המערב, "טילים רוסיים יפלו גם בשטח שלכם, זה רק עניין של זמן". בנוסף קרא זלנסקי להחריף את הסנקציות נגד רוסיה.

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו הלילה על "מחויבותם להמשך הענשת רוסיה על פלישתה לאוקראינה".

במהלך נאומו הלילה התייחס זלנסקי לשיחות השלום ולמגעים מול רוסיה. לדבריו נעשים כל הניסיונות על מנת לקיים מפגש פסגה שלו עם הנשיא פוטין. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות RIA, נציג מהמשלחת הרוסית התבטא כי השיחות התקדמו בצורה משמעותית.

מקורב לזלנסקי אמר אמש ל'כאן חדשות', כי נראה שבניגוד לעמדות הראשוניות "הרוסים מוכנים לפשרות".

על פי דיווחים זרים אתמול, רוסיה פנתה לסין בבקשת סיוע צבאי למלחמה באוקראינה. כזכור, הרוסים גם הביאו שכירי חרב סורים שיסייעו להם בלחימה באוקראינה.

לטענת הרוסים, משלוחי הנשק מהמערב הם יעדים לגיטימיים למתקפות וזו הסיבה שהם תקפו את הבסיס הצבאי בו אוחסן הציוד. דובר משרד ההגנה אמר שרוסיה השתמשה בנשקים מדויקים וארוכי טווח, כדי לתקוף את בסיס יבוריב – ומתקן נוסף בכפר באזור. בשני האתרים, לטענתה, היו שכירי חרב, ונשקים שהועברו לאוקראינה.

המתקפות הרוסיות נמשכות על ערים אוקראיניות נוספות כמריופול בה נהרגו בשבועיים האחרונים למעלה מאלפיים בני אדם. הרוסים מנסים להשיג שליטה על העיר ולטענת האוקראינים רוסיה תוקפת מטרות אזרחיות והעיר נמצאת במשבר הומניטרי קשה ביותר כשרבים מהאזרחים ללא מזון ומים. בהודעה של עיריית מריופול נאמר: "אנשים נמצאים במצב קשה כבר 12 ימים. אין חשמל, מים או חימום בעיר. כמעט שאין תקשורת סלולרית. המאגרים האחרונים של המים והאוכל שלנו נגמרים".

עד כה פונו מאות אלפים מאזורי הקרבות באוקראינה ולטענת האוקראינים הרוסים לא באמת מאפשרים לצאת מאזורי הקרבות למרות הטענות שהם פתחו מסדרונות הומניטריים. על פי הדיווחים העיר מכותרת בידי הרוסים שמפציצים אותה באורח קשה.

בעדכון של האו"ם נמסר אמש (ראשון) שמספר הפליטים שברחו מאוקראינה מתחילת הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר מתקרב ל-2.7 מיליון שההערכה היא שהמספרים יגדלו. מאות אזרחים נהרגו ביניהם עשרות ילדים וההערכות אף הן שהמספרים גדולים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר