הזן החדש?

הקורונה בעולם: שוב עלייה בגלי ההדבקה

בעולם וגם בישראל בוחנים בחשש את מגמת העלייה בתחלואת הקורונה. ההערכות שהסיבה לכך הוא הוריאנט החדש BA.2 שנחשב למדבק אפילו יותר מהאומיקרון (קורונה)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בעולם בוחנים בחשש את מגמת העלייה בתחלואת הקורונה. ההערכות שהסיבה לכך הוא הוריאנט החדש BA.2 שנחשב למדבק אפילו עוד יותר מהאומיקרון.

בבריטניה מתועדת עלייה משמעותית במספר הנדבקים, יותר מכפול מהממוצע בשבועות האחרונים עלייה מכ-30 אלף בממוצע ביממה ל-73 אלף מאומתים חדשים השבוע. גם במספר המתים בבריטניה ישנה עלייה לאחר שבתקופה אחרונה נרשמה דווקא ירידה במספרים.

בחצי השנה האחרונה נדבקו בבריטניה כ-15 מיליון בני אדם, וכ-35 אלף מתו מהנגיף מתוך כ-163 אלף מתים מאז פרוץ המגיפה.

זינוק במספר הנדבקים והמתים גם בהונג קונג, עשרות אלפי חולים חדשים מידי יום וכ-300 מתים לאחר שמספר המתים היומי שם עמד כבר על אפס. בבתי החולים בהונג קונג עומס כבד והצוות לא מצליח אפילו לפנות את המתים מהמחלקות לאחר שחדרי המתים עמוסים עד אפס מקום. התמותה בהונג קונג מדאיגה לאור העובדה שעד לינואר האחרון מתו מקורונה באי רק 213 בני אדם אך מאז מתו כבר 3,729 מהנגיף.

גם בסין הוטלו בשבועות האחרונים סגרים על מיליוני בני אדם, אם כי קשה לדעת מה מספרי ההדבקה והתמותה במדינה לאור הדיווחים העמומים של הסינים.

על פי נתוני מכון דוידסון, בישראל היו בשבוע החולף כ-6,200 מאומתים ליום בממוצע, לעומת כ-7,600 בשבוע שלפניו. קצב הירידה קטן יחסית לשבועות החולפים, ומתבטא בכך שמקדם ההדבקה עולה והגיע ל-0.87.

במספר החולים במצב קשה נראה שיש התייצבות בימים האחרונים על יותר מ-350 מאושפזים. מצבם של 158 מוגדר קריטי. 158 מאושפזים מונשמים ו-23 מחוברים למכשיר אקמו. כבר חודש מספר המחוברים לאקמו יציב יחסית, בין 24 מטופלים ל-29.

מספר המתים מקורונה עמד אמש (ראשון) על 10,379. מספר המתים בפברואר עומד על פי הנתונים המעודכנים על 1,252. בחודש מרץ מסתמנת בינתיים ירידה. עד כה ידוע על מותם מקורונה של 125 אנשים החודש. מעל 2,100 איש מתו מקורונה בישראל מאז תחילת השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר