יוקר המחייה הבלתי נסבל

המכס על ייבוא בשר, נקניקיות ושמן זית יבוטל

במשרדי הממשלה מנסים להילחם ביוקר המחייה הבלתי נתפס במדינת ישראל. על פי הודעה משותפת היום, המכס על יבוא בשר בקר טרי, נקניקים, ומוצרי בשר נוספים - ושמן זית - יבוטל (כלכלה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בשר (צילום: Anat Hermony/FLASH90)

שר האוצר אביגדור ליברמן, בתיאום עם שר החקלאות עודד פורר, פרסם היום (שני) להערות הציבור, צו שיבטל את המכס על יבוא בשר בקר טרי, נקניקים, ומוצרי בשר נוספים. כמו כן, הצו כולל פתיחת מכסה פטורה ממכס לייבוא שמן זית במטרה להוזיל את המחירים ולהפחית את יוקר המחייה.

הצו כולל ביטול של המכס על בשר בקר, נקניקים ומוצרי בשר נוספים וכן פתיחת מכסות פטורות ממכס לייבוא שמן זית בגובה 6,500 טון.

יצוין, כי מחירי הבשר בישראל גבוהים ב-43% בהשוואה למדינות ה-OECD. ביטול המכס יוזיל לכאורה את עלות הייבוא ויפחית את המחיר לצרכן.

בדומה להפחתות מכסים שבוצעו בעבר, ביטול המכס על בשר בקר טרי ומוצרי בשר נוספים צפוי להוזיל את המחיר לצרכן ולהגדיל את הצריכה. כמו כן, ביטול המכס יגדיל את מגוון המוצרים המיובאים לישראל.

מחירי שמן הזית בישראל יקרים באופן משמעותי בהשוואה לעולם. כך למשל, המחיר בישראל עומד על 34 שקל לליטר שמן זית כשבספרד המחיר הינו 17 שקל. מכסות הייבוא יחולקו דרך הליך תחרותי על המחיר לצרכן. הליכים אלו צפויים לייצר מחירים זולים באופן משמעותי בהשוואה למחיר בישראל, כך שהחיסכון יגולגל לצרכן.

חשוב להדגיש, כי מכסות הייבוא שחולקו בעבר דרך הליך תחרותי כגון גבינות, שמן זית ושעועית קפואה, הניבו מחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מהמחיר בישראל. כך למשל, גבינה קשה מיובאת דרך הליך תחרותי זולה בכ-25% בהשוואה למחיר המפוקח בישראל.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, אמר: "אזרחי ישראל זכאים למגוון רחב יותר של מוצרים ומחיר זול יותר. המהלך של הורדת המכסים על בשר ושמן זית הוא משלים למהלכים נוספים שאנו מבצעים במקביל להגדלה משמעותית של התמיכה הישירה בחקלאות הישראלית, קידום סימון ארץ המקור ומענקי השקעות בחדשנות וטכנולוגיה בחקלאות״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר