הקמת העיר החרדית

תגובות חריפות נגד בנט: "היזהרו מן הצבועים"

בעקבות הכרזת בנט על הקמת העיר החדשה בנגב, הפוליטיקאים החרדים זעמו ושיגרו שלל הודעות • בין היתר נכתב; "צבועים; הונאה; ריח של עובש; ושודד" (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
דרעי וגפני בכנסת. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש הממשלה בנט הכריז היום (שני) על הקמת העיר החרדית החדשה כסיף בנגב, אך הפוליטיקאים החרדיים - החליטו לתקוף אותו על ההכרזה.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, הגיב: "לאורך כל השנים התנגדתי להקמת יישוב חרדי בכסיף. ואכן הנושא נדחה ובמקום זה החליטו על בניית יישוב חרדי בשפיר. עתה, ניצלה הממשלה הנוכחית את העובדה שאנחנו לא בקואליציה - ביטלה את שפיר, וזורקת את הציבור החרדי לכסיף, שאיש לא יילך לשם".

חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי הגיב על ההחלטה "'היזהרו מן הצבועים', אמרו חז"ל. אותה ממשלה שעשקה מהציבור החרדי את כבשת הרש שלו וביטלה במחי יד תכנון של שנים שהובלנו להקמת עיר חרדית אמיתית במערב קריית גת, היא זו שמגלגלת היום עיניים ושולחת את החרדים לכסייפה, במיזם הזוי ומנותק מהמציאות".

"ממשלת ההונאה של בנט ואלקין ממשיכה לאחז את עיני הציבור ולהתעמר בציבור החרדי, שכל חטאו שהוא עומד על עקרונותיו ולא מצטרף לממשלת השמד הזו".

ח"כ ישראל אייכלר אמר על מה שלטענתו הוא גירוש החרדים ל"תחום המושב" בכסייפה: "כבר שנים שמנסים להפוך את החרדים לבשר תותחים במלחמת הבדואים בנגב. אין שום היגיון שבעיר ערד המצויה כעשרה קילומטרים מכסייפה לא מאפשרים לחרדים להתיישב, ודווקא בגבול כסייפה שהיא העיר הענייה ביותר במדינה עם מספר המובטלים הגדול ביותר במדינה, מושיבים את החרדים שיהיו שם למשיסה בידי השכנים הרעבים ללחם. אין זה פלא שהממשלה הרודפת את החרדים בכל תחומי החיים והכלכלה, מנסה לגרש אותם אל המדבר בכסייפה. אולי לכך התכוונן "המשורר" ליברמן שאמר 'צריך לקחת את החרדים במריצות ולהשליך אותם למזבלה'".

ח"כ אורי מקלב הגיב: "פעם אחר פעם ראש הממשלה משקר בעזות מצח לציבור. לבנט קל להפוך מילה, - מכספיה לכסיף אבל לא מביא פתרונות ישימים וזמינים עבור הציבור החרדי. הכל זריית חול ושקרים לציבור. הממשלה הזו ביטלה באופן תקדימי פרוייקט ממשלתי בשפיר לפתרון מצוקת הדיור ללא כל הסבר ענייני וכנגד חוות הדעת המקצועית, אלא מתוך מניע נקמני. ומעז להגיד שהם דואגים גם למי שלא בחר בהם.. הם לא דואגים אלא מתנכלים לציבור החרדי".

ח"כ מאיר פרוש על החלטת הממשלה להקים את העיר כסיף: "ההצעה של העיר כסיף ידועה לנו כבר 15 שנה. כל נציגי הציבור החרדי מתנגדים לכך, כי אנחנו צריכים כעת דירות ולא בעוד עשר שנים. הממשלה החליטה שוב היום להתעלם מדו״ח מבקר המדינה וההצעה על כסיף מעלה כבר ריח של עובש".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מגיב לדברי בנט על העיר כסיף: "מי שרוצה לדאוג לחברה החרדית לא מבטל בגסות החלטה שהתקבלה בממשלות הקודמות להקים עיר חרדית בקרית גת מערב, ולא שודד מהחרדים את עשרות אלפי הדירות שתוכננו בה. הקמת כסיף אי שם בעתיד הרחוק לא תכסה בשום אופן על הפשע הנורא הזה. מר בנט, אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים".

ח"כ יעקב ליצמן הגיב: "ביטול הקמת קרית גת מערב (שפיר) לציבור החרדי, בידי אלקין ושקד, הינה שערורייה בכל קנה מידה. כשר השיכון לשעבר אני אומר בבירור כי מדובר בהחלטה המנוגדת לעמדת אנשי המקצוע במשרד השיכון והפנים, שהיו שותפים מלאים בהחלטה, יחד עם ידידי הרב דרעי בהיותו אז שר הפנים, לייעד את המקום כפתרון למצוקת הדיור החרדית. זוהי גזילת כבשת הרש באופן בוטה וחמור".

"כל הדיבורים וההבטחות על הקמת כסיף לחרדים הם זריית חול ופגיעה נוספת של הממשלה בצרכי הזוגות הצעירים בציבור החרדי. תהיו בטוחים שגם כסיף בסוף לא תגיע לחרדים אלא לבדואים, כמתוכנן".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הגיב: "מי שרוצה את החרדים בכסייפה, ימצא אותנו במרכזי הערים בישראל. פשוט וקל".

כפי שדווח מוקדם יותר, בנט אמר בישיבת הממשלה: "אנחנו מחליטים היום גם על הקמת עיר חרדית, כסיף, שתקל על מצוקת הדיור הקשה בחברה החרדית. כבר שנים רבות שהמדינה לא הקימה עיר חרדית חדשה, והנה אנחנו עושים את זה היום. כאן מגיעה מילה טובה לשרת הפנים, איילת שקד, ולשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמובילים את המהלך הכ"כ חשוב הזה. כמו שרבים כבר מבינים, גם כאלו שהתנגדו להקמת הממשלה, זאת ממשלה של כולם, שדואגת לכולם, וקשובה למצוקות של כל אזרח בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר