לילה קשה בערים הגדולות

אוקראינה: 13 אלף חיילים מתו • ג'ונסון: "טעינו עם פוטין"

הצבא הרוסי טוען כי הצליח לשים את ידו על מחוז חרסון שכעת בשליטתו • צבא אוקראינה: הרגנו עד עתה 13,500 חיילים רוסיים • ג'ונסון: "עשינו טעויות" • ראשי ממשלות יגיעו לבירה המופגזת (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, שירותי החירום באוקראינה)

היום ה-20 למלחמה נמשך, ובצבא רוסיה טוענים כי אחרי שהצליחו לפני מספר ימים לכבוש את העיר חרסון, הבוקר (שלישי), הצליחו לכבוש את המחוז כולו.

על פי דיווח בכלי התקשורת העולמים, ראשי הממשלות של פולין, סלובניה וצ'כיה, יגיעו במהלך היום לביקור במעונו של נשיא אוקראינה זלנסקי בקייב. מדובר באירוע מטורף, שכן סדרי האבטחה בעיר המופגזת יצטרכו להיות ברמה הגבוהה ביותר - כדי להגן על אותם ראשי ממשלות.

במהלך הלילה הערים המרכזיות ברוסיה, בראשן קייב וחרקיב, הופגזו ללא הרף על ידי הצבא הרוסי, והביאו לנזק ונפגעים.

באוקראינה טוענים כי מאז הפלישה הסבו לרוסים נזק ופגיעה רבה, ולדטענת אוקראינה, לפחות 13,500 חיילים רוסיים נפלו כתוצאה מהפלישה.

עוד טוענים כי 95 מסוקים ו-81 מטוסים של צבא רוסיה הופלו, בנוסף, 60 מיכליות דלק הופגזו ולפחות 3 אוניות וכלי שייט אחרים הוטבעו.

לעומת זאת, על פי הפרסום ברשת CNN, ההערכה מדברת על לפחות 8,000 חיילים רוסיים מתים. ברוסיה, ההערכה האחרונה שפורסמה - 498 חיילים בלבד.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון טען הבוקר בריאיון לעיתון הטלגרף כי "המערב עשה טעות איומה בהתנהלות עם פוטין".

למרות ההערכות של העולם, ולמרות ההפגזות על קייב, חרקיב ואודסה, הן עדיין נמצאות בשליטה מלאה של אוקראינה, ורוסיה מתקשה בכיבוש הערים.

על פי הדיווח בערוץ החדשות הפופולארי 'פוקס ניוז', כתב הערוץ, בנג'מין הול, נפגע במהלך עבודתו באוקראינה כתוצאה מהלחימה. בערוץ אומרי כי נכון לרגע זה אין להם מידע נוסף באשר לחומרת הפגיעה.

פציעתו של העיתונאי מגיעה קצת יותר מיום אחרי שהעיתונאי והיותר ברנט רנו נהרג. הערב (שני) שלח נשיא אוקראינה זלנסקי איגרת ניחומים למשפחתו.

בפנטגון אמרו בתדרוך לכתבים כי אחרי התקיפה הרוסית בבסיס הסמוך לגבול פולין, בו עד לא מזמן התאמנו גם חיילים אמריקניים, ניתן לראות כי "רוסיה מרחיבה את מטרותיה".

עוד אמרו כי "אין כוחות אמריקניים באיזור, ולו חייל אחד. כולם פונו מהאיזור כבר לפני מספר שבועות. ככל הידוע לנו נגרם נזק לציוד ומבנים של ארה"ב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר