לראשונה: יהודים דוברי ערבית יתוודעו למצוות פורים

יד לאחים ו'יהדותון' בסרטון על פורים בערבית • הפעילות חוברת לשלל פעולות נוספות של מחלקת 'שורשים' ביד לאחים לטובת יהודים שנטמעו • מְדִינָה וּמְדִינָה כִּכְתָבָהּ (פורים, יהדות)

אסף מגידו | כיכר השבת |
בכל שפה ובכל מדינה: הסרטון החדש בערבית (צילום: מתוך הסרטון)

על זרי ההצלחה של הסרטונים המיוחדים לחגי פסח, סוכות וחנוכה, יד לאחים הפיק השבוע סרטון חדש המסביר בשפה הערבית על חג הפורים, משמעותו וארבע המצוות הנהוגות בו. כמו קודמיו, גם הסרטון הנוכחי מיועד ליהודים המתגוררים במדינות ערביות, יהודים המתגוררים ביישובים ערביים בארץ וכן ליהודים דוברי ערבית בעולם כולו.

"בכל שנה אנו מגלים מאות יהודים נוספים המתגוררים במדינות ערביות - חלקן מדינות אויב, או ביישובים ערבים בכל רחבי הארץ שהם בנים, נכדים או נינים של יהודיות שנישאו עם מוסלמים ונטמעו באותם מקומות", אומרים ביד לאחים. "בשלב כזה או אחר אותם אנשים מעוניינים לחזור ליהדותם ולשמוע עליה עוד. לשם כך אנו מפעילים מחלקה מיוחדת בשם 'שורשים' שעוזרת להם ומלווה אותם".

כפי שנחשף בעבר, פעילות הליווי כוללת שיעורי תורה בטלפון, משלוח פריטי קודש לחגים ופעילות ענפה נוספת.

הסרטון החדש נעשה על ידי ערוץ 'יהדותון' המספק חומרים ויזואליים מרהיבים ביופיים המסבירים בפרוטרוט על החגים ועל מצוות עיקריות. שיתוף פעולה של יד לאחים עם הערוץ הביא לתרגום הסרטונים שנשלחים ליהודים שעמם עומד יד לאחים בקשר, וכן מופצים בקבוצות וואטסאפ וברשתות החברתיות עם פרטים ליצירת קשר, כדי להביא יהודים נוספים לפנות לארגון.

ביד לאחים אומרים: "כמו בכל הפעמים הקודמות, כך גם הפעם אנו בטוחים שבזכות הסרטון החדש נגרום ליהודים אובדים נוספים להתחבר מחדש לאלוקי ישראל ולעם ישראל, ונביא ליהודים עמם אנו עומדים כבר בקשר את ההסבר על החג בצורה מתומצתת אך ברורה. אנו מקווים שאת חג הפורים הזה אלו כמו אלו יחגגו כיהודים ושיזכו לקיום היעוד הכתוב במגילה: 'ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר