פוטין מסלים את המלחמה

רוסיה מפגיזה את עיר החוף: "נצורים נחנקים המצב קיצוני"

הסנקציות על רוסיה ובלארוס צפויות להחריף, זלנסקי חתם על חוק כליאת מסייעים לרוסיה • מריופול מופגזת ללא רחם: חשש לשלום כמה מחברי הקהילה היהודית בעיר • "המצב בעיר קיצוני" (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בניין מופגז במלחמה (צילום: צבא אוקראינה)

המלחמה באוקראינה, השבוע השלישי: הקרבות באוקראינה נמשכות. עיר החוף מריופול, בדרום מזרח המדינה, נצורה ונמצאת תחת אש כבידה. לפי הדיווחים אלפי הרוגים ישנם בעיר. אתמול (ראשון) ציין שליח חב"ד בעיר הרב מנחם מענדל כהן כי קשר נותק עם לפחות עשרה מחברי הקהילה וישנו חשש לשלומם.

ברקע ההפגזות על העיר נמשכים המאמצים לפינוי אזרחים ממנה. לפי ההערכות בעיר ישנם כ-350 אלף בני אדם הזקוקים לסיוע ולעזרה. בארגון ההומניטרי הצלב האדום טענו היום כי המצב בעיר "קיצוני" וכי הנצורים בעיר "נחנקים".

הנשיא ולדימיר זלנסקי חתם היום (שלישי) על חוק לפיו כל מי שיסייע לצד הרוסי ייענש בעונש של עד 15 שנות מאסר. במקביל נפש היום ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם זלנסקי ומנהיגים מערבים נוספים. בסיום הפגישה אמר ג'ונסון כי "״נמשיך לתמוך בזלנסקי ובאנשיו - נחמיר את הסנקציות הכלכליות ונספק תמיכה כדי לעזור לאוקראינים להגן על עצמם מהפצצות״.

לפי הדיווח ברויטרס, רוסיה מתכוונת להעביר את נבלני, ממובילי המחאות האופוזיציונית ברוסיה, בחזרה לכלא השמור ביותר. ‏בעבר טען נבלני כי הוא נכלא ״בתנאי מחנה ריכוז״.

על פי דיווח בכלי התקשורת העולמים, ראשי הממשלות של פולין, סלובניה וצ'כיה, יגיעו במהלך היום לביקור במעונו של נשיא אוקראינה זלנסקי בקייב, לטענתם על מנת "להביע סולידריות". מדובר באירוע משמעותי ביותר, שכן סדרי האבטחה בעיר המופגזת יצטרכו להיות ברמה הגבוהה ביותר - כדי להגן על אותם ראשי ממשלות.

במהלך הלילה הערים המרכזיות באוקראינה, בראשן קייב וחרקיב, הופגזו ללא הרף על ידי הצבא הרוסי, והביאו לנזק ונפגעים.

באוקראינה טוענים כי מאז הפלישה הסבו לרוסים נזק ופגיעה רבה, ולטענת אוקראינה, לפחות 13,500 חיילים רוסיים נפלו כתוצאה מהפלישה.

עוד טוענים כי 95 מסוקים ו-81 מטוסים של צבא רוסיה הופלו, בנוסף, 60 מיכליות דלק הופגזו ולפחות 3 אוניות וכלי שייט אחרים הוטבעו.

לעומת זאת, על פי הפרסום ברשת CNN, ההערכה מדברת על לפחות 8,000 חיילים רוסיים מתים. ברוסיה, ההערכה האחרונה שפורסמה - 498 חיילים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר