נזק כבד

רקטה פגעה בבניין הישיבה של חב"ד בחרקוב

טיל רוסי נחת על מבנה הישיבה של חב"ד לצעירי הקהילה היהודית בעיר השנייה בגודלה במדינת אוקראינה. "בהזדמנות הראשונה", מבטיח הרב, "נרחיב את הפעולות בכל הכוח" (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
פגיעת הטיל בבניין הישיבה (צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)

המלחמה באוקראינה: רקטה רוסית פגעה היום (שלישי) בבניין הישיבה של "צעירי חרקוב" של חב"ד בעיר השנייה בגודלה באוקראינה, שמאז תחילת המלחמה נמצאת תחת אש תופת כבידה.

עד המלחמה פעל בבניין הישיבה גם תלמוד תורה לילדים ובית כנסת לימות החול. מהקהילה היהודית בעיר נמסר כי הטיל גרם לנזק במוסד, אולם בחסדי שמיים אין כל נפגעים בנפש.

זוהי הפגיעה הישיבה השנייה שחווים אנשי הקהילה היהודית בעיר. כזכור, בסוף השבוע שעבר נופצו כמה מחלונות בית הכנסת הגדול בעיר מהדף של טיל שהתפוצץ בקניון סמוך.

(צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)

הרב משה מוסקוביץ המכהן גם כשליח חב"ד בעיר אמר: "בהזדמנות הראשונה נבנה, נשפץ, ונחזק, את כל המוסדות, ונרחיב את כל הפעולות בכל הכוח. אנחנו ממשיכים לחלץ את יהודי הקהילה מהעיר ובו זמנית לתת מקלט אוכל ותרופות ליהודים הנשארים".

בתוך כך, בשל החרפת המלחמה באוקראינה ומספר הנפגעים האזרחיים הגבוה, ביוזמת הקהילה היהודית באוקראינה מתקיימת עצרת תפילה מיוחדת לילדים מכל העולם, שתיערך הערב ב-19:00 שעון ישראל ואוקראינה.

100 הילדים מבית הילדים 'עלומים' בז'יטומיר שהוברחו לישראל מהמלחמה, יגיעו במיוחד לרחבת הכותל המערבי כדי לשאת תפילה מיוחדת לשלום ולהפסקת המלחמה, והתפילה תועבר בשידור חי לכל העולם.

לפי בקשת הרבנים בשעה 19:00 מתבקש כל ילד לומר שני פרקי תהילים - פרק כ' ופרק ק"כ, לתת פרוטה לצדקה ולהתפלל לקב"ה (בשפתו שלו) לשלום באוקראינה ובעולם כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר