עלייה במקדם

גל שישי? מספר הנדבקים בקורונה שוב עולה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים מחר התייעצות עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ובכירי משרדו, נוכח העלייה בשיעורי ההדבקה בישראל ובעוד מדינות ברחבי העולם (עדכוני קורונה)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים מחר (רביעי) התייעצות עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ובכירי משרדו, נוכח העלייה בשיעורי ההדבקה במספר מקומות ברחבי העולם. משרד הבריאות פירסם היום את נתוני התחלואה, מהם עולה כי אלפי ישראלים ממשיכים להידבק בקורונה מדי יום וכי המספרים החלו שוב לטפס. אתמול נמצאו 6,551 חיוביים לנגיף ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 9.6%. בשבועות האחרונים המספרים כבר ירדו לאזור ה-4000 כך שמדובר בעלייה משמעותית.

גם בעולם מדווחים על עלייה משמעותית במספרי ההדבקה מתת הוראינט BA2 שמדבק על פי הדיווחים גם כאלה שנדבקו באומיקרון. לא ברור עדיין אם גם בישראל ישנה הדבקה בוראינט זה, וכרגע גם רוב החולים כלל לא מרוצפים גנטית כדי לבדוק זאת וכן המצב של רובם קל מאד כך שבבתי החולים לא מודאגים מעלייה זו.

על פי דיווח של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ברשת ב' של 'כאן', במשרד הבריאות מוטרדים מהמספרים וחוששים מעלייה משמעותית נוספת.

מקדם ההדבקה עומד היום על 0.88 לאחר עלייה הדרגתית שנמשכת בחודש האחרון. כל עוד המקדם נמוך מאחד המשמעות היא שהמגפה איננה בהתפשטות אלא מתכווצת. אבל בהשוואה לנתוני החודש החולף, מדובר בעלייה קלה. ככל שמקדם ההדבקה גבוה יותר, כך קצב בלימת המגפה איטי יותר.

לצד העלייה במספרי הנדבקים נמשכת הירידה במספר החולים הקשים שעומד היום על 342 בלבד. גם מגמת הנפטרים ב"ה בעצירה יחסית ואתמול נפטרו רק שלושה בני אדם מסיבוכי הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר