אוקראינה דוחה את ההצעה הרוסית

מעל 100 ילדים מתו; מודיעין: "הרוסים מתחילים להתעייף"

בזמן שצבא רוסיה ממשיך להפגיז את הערים הגדולות באוקראינה, שר החוץ הרוסי טוען כי "ישנה תקווה לפשרה" • מודיעין בריטי: רוסיה מתחילה להיות מותשת, ולכן ביקשה סיוע ממדינות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: МВС України, שאטרסטוק)

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נואם בפני הקונגרס האמרקיני וקרא לסגור את שמי אוקראינה. "הכריזו על שמי אוקראינה כאיזור אסור לטיסה. עזרו לאוקראינה. עזרו לאירופה".

"אני מודה לנשיא ביידן על המעורבות שלו והעזרה שלו לטובת אוקראינה. בזמן הקשה ביותר עבור אוקראינה ועבור אירופה, אני עדיין מצפה לעזרה נוספת. עד שמכונת המלחמה הרוסית תיעצר"

על פי הערכות מודיעיניות של משרד ההגנה הבריטי שפורסמו הבוקר (רביעי), הצבא הרוסי מתחיל להתעייף אחרי יותר מ-20 ימי לחימה, ופוטין מנסה לדאוג לסיוע בשל כך, זאת כדי לרענן את הכוחות הפולשים.

עוד אומרים במשרד ההגנה כי הכוחות של צבא רוסיה מנסות כל הזמן להיצמד לכבישים הסלולים ולא לנסות להילחם בשטח. בנוסף, במודיעין טוענים כי הפגזת הגשרים היזומה של אוקראינה מעכבת עוד יותר את התקדמות הרוסים. בנוסף, טוענים כי הטקטיקה של אוקראינה מנצלת את הקשיים של רוסיה ומצליחה להסב לרוסים אבידות כבידות.

ברשת NBC האמריקנית פרסמו היום בצהריים כי הממשל האמריקני שוקל העברת מל"טים קטלניים וטילים מונחים מתקדמים לאוקראינה.

בתוך כך, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען כי "השיחות עם אוקראינה קשות מאוד, יחד עם זאת יש תקווה לפשרה". עוד טען כי "חלק מההסכמים (כמו מסדרונות הומניטריים) עומדים לפוג".

בהמשך דבריו אמר לברוב כי הצדדים "דנים ברצינות לדון במעמדה הניטרלי של אוקראינה לצד ערבויות ביטחוניות לרוסיה".

על פי המודל הניטרלי, תהפוך אוקראינה למדינה כמו אוסטריה או שוודיה, שאין להן סיוע צבאי עולמי ואין להן בסיסי אימונים בין לאומיים.

למרות הטענה הרוסית, באוקראינה דוחים את הטענה לדיון בנושא ואומרים כי "אוקראינה היא לא שוודיה או אוסטריה". עוד אמרו כי "אוקראינה נמצאת כעת במצב של מלחמה ישירה עם רוסיה. לכן, המודל יכול להיות רק אוקראיני ורק על ערבויות שמאובטחות ומעוגנות משפטית".

"אוקראינה מעולם לא הייתה מדינה מיליטריסטית שתקפה או תכננה לתקוף את שכנותיה. בניגוד לשכנים האלה (רוסיה צ"ב)".

במהלך הלילה קרא נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לבכירים ברוסיה להתפטר ולצאת נגד ממשלו של פוטין: "אם לא תתנגדו למלחמה הזו, הקהילה הבין לאומית מנע מכם הכל".

האוקראינים דיווחו על אופטימיות זהירה בכל הנוגע לעמדות רוסיה סביב הפלישה למדינה וכי הם מזהים סימני פשרה בצד הרוסי שמבין כבר שלא מדובר במלחמה מהירה שתסתיים בתוך ימים בניצחון רוסי קל ובטוח. מנגד, פוטין הציג עמדה שונה ואמר בשיחה עם נשיא המועצה האירופית, שארל מישל, כי האוקראינים לא הפגינו יחס רציני כלפי הניסיון למצוא פתרון למצב.

באוקראינה טוענים כי מאז המלחמה נהרגו יותר מ-103 ילדים כתוצאה מהפגזות של "הכוח הכבוש" - רוסיה.

על פי דיווחים אמריקאים שמסתמכים על צילומי לוויין, צבא אוקראינה השמיד אתמול כמה מסוקים צבאיים רוסיים בנמל התעופה של העיר חרסון כמו גם כלי רכב צבאיים רבים. על פי התמונות לפחות שלושה מסוקים עלו באש ומדובר בנזק משמעותי עבור הרוסים שאיבדו כבר על פי כל ההערכות עשרות כלי טיס בלחימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר