בהלווית אמו

המנהל בהספד קורע לב: "אוי אמא" • תיעוד

בלוויה שנערכה היום במודיעין עילית לאישה הצדקנית מרת פנינה סוקולובר, הספידה בבכי תמרורים, בנה הגאון רבי דוד • המנוחה הותירה אחריה 10 ילדים ובת שנפטרה | צפו (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד סוקולובר (צילום: איתמר קירשבוים)

במודיעין עילית נערכה היום (רביעי) הלוויתה של האישה החשובה מרת פנינה פערל סוקולובר ע"ה, והיא בת 80 בפטירתה.

בלוויה, הספידה בין היתר בנה, הגאון רבי דוד סוקולובר, מנהל ת"ת דרך אמת במודיעין עילית - בבכי קורע לב; "אמא, אוי אמא, אמא זו לא מילה, אמא זה תורה שלמה, זה כל התורה כולה - כפשוטו ממש, אמא זה כיבוד אב ואם, איזה כיבוד אב ואם היה לך. כל הזמן מה שעניין אותך זה רק תפילות, איזה סבר פנים יפות היה לך, אני לא מכיר מישהו שעמד לידך ולא הושפע מהמעשים החשובים שלך".

הגר"ד פרץ בבכי והוסיף להספיד: "גם שלא היה לך טיפת כוח, הקפדת על התפילות בכל מצב. מה שאנחנו יכולים לבקש, מכל מי שרק הכיר אותה, זה ש"אל תיטוש תורת אמך", צעירים חושבים שההורים צריכים אותם, אבל האמת היא שעד שהאמא לא נפטרת, לא יודעים כמה אנחנו היינו צריכים אותה".

"צריך להתחזק ולהתאמץ על המצוות, לא היה אצלו פשרה על קוצו של יו"ד. אנחנו צריכים להתחזק בבין אדם לחברו, והלוואי ונזכה כל המשפחה למלאות את השאיפות שלך ולזכות להדבק בגדולי ישראל - ולא לזוז ממה שאמרו מלוא הנימה. כל זמן שהנשמה בקרבך, חשבת להגיד וידוי - שהיית חולה בחודש האחרון. יהי רצון שתזכי להגיע לכסא הכבוד, ביחד עם אבא שכמה שהיית מסורה לו - בלי גבול".

תולדות חייה

המנוחה, נולדה ברוסיה, להורים חסידי ויז'ניץ, אביה הרה"ח רבי יוסף לרנר, היה רב באחת העיירות ונחשב למקורב מאוד לאדמו"רי ויז'ניץ. כשנה לפני השואה, המשפחה עברה לרומניה ומשם, הצליחה להימלט לישראל.

בגיל 8, הגיעה המשפחה לעיר בני ברק, והמנוחה התחברה עם אשת הגר"נ קרליץ ואשת הגרמי"י לפקוביץ ע"ה.

בהגיעה לפרקה, נישאה לרב מרדכי חיים סוקולובר, מישיבת לומז'ה בפתח תקווה, וקבעו את מקום מגוריהם ברחוב חפץ חיים בבני ברק.

רבים הכירו את המנוחה, בתור זו שהעניקה בית חם ואוהב למאות קשיי יום וחסרי בית, שהיו מגיעים לבית המשפחה, וישנים ואוכלים שם - כבני בית ממש.

בני המשפחה מספרים ל'כיכר': "המנוחה שילבה ליטאיות וחסידיות ביחד. בעלה נפטר לפני 11 שנים, אחרי 21 שנים של המלחה הנוראה והיא טיפלה בו במסירות נפש".

המנוחה הותירה אחריה דורות ישרים מבורכים, בנים, נכדים ונינים ההולכים בדרך התורה והמצוות. בניה הם: בנה הגאון רבי דוד סוקולובר, מנהל ת"ת דרך אמת וממקורביו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, בנה הרב יעקב סוקולובר, ראש ישיבת עטרת התורה, הגרא"י סוקולובר, ראש ישיבת דרכי חיים, הגר"א סוקולובר, ראש כולל במודיעין עילית.

חתניה; הרה"ג רבי שמשון צביון, מחשובי חסידות נדבורנה, הגרמ"ח קורלנסקי, ראש כולל טהרות, הרב יעקב חיים סוקולובסקי, מחשובי כולל פוניבז', הרה"ג רבי יעקב חיים שוב, ראש כולל וממנהלי הקופה של מודיעין עילית, הגר"מ לזנובסקי, ראש כולל 'רבי עקיבא אייגר', הגרי"י ברמן, ראש ישיבה בראשון לציון. בתה, הרבנית שבדרון, נפטרה לפני כחצי שנה.

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר