ריגש את הקונגרס האמריקני

זלנסקי ריגש והתחנן: "עצרו את מכונת המלחמה"

בנאום מיוחד של נשיא אוקראינה וולדוימיר זלנסקי בפני הקונגרס האמריקני, קרא הנשיא לסגור את שמי אוקראינה. והתחנן בפני החברים: "עזרו לאוקראינה, עזרו לעולם" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנאום המלא (צילום: הקונגרס האמרקיני)

בנאום נרגש במיוחד שנשא היום (רביעי) נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, קרא הנשיא להכריז על שמי אוקראינה כאיזור אסור לטיסה, דבר שארה"ב והמערב מסרבים לעשות מחשש לעימות ישיר מול רוסיה. "הכריזו על שמי אוקראינה כאיזור אסור לטיסה. עזרו לאוקראינה. עזרו לאירופה" קרא זלנסקי.

עוד אמר כי הוא "מודה לנשיא ביידן על המעורבות שלו והעזרה שלו לטובת אוקראינה. בזמן הקשה ביותר עבור אוקראינה ועבור אירופה, אני עדיין מצפה לעזרה נוספת. עד שמכונת המלחמה הרוסית תיעצר".

בהמשך נאומו פנה לאזרחי ארצות הברית הפרטיים ואמר "קורא לאזרחי ארה"ב, עזבו את העסקים בשוק הרוסי. הוא מלא בדם של אוקראינים."

בנאומו הסביר על התסכול באוקראינה מכך שהשמיים פתוחים, והשווה למתקפה על מגדלי התאומים לפני יותר מ-20 שנים, אז המרחב האווירי של ארה"ב הופר.

"המתקפה היא על הערכים שלנו כמו על השטח שלנו, על הדמוקרטיה שלנו. אנו צריכים אתכם, תזכרו את פרל הארבור ואת ה-11 בספטמבר 2001".

בהמשך הציע להקים ארגון חדש: "אנחנו מציעים להקים איגוד מדינות U-24, איחוד של מדינות אחראיות שיש להן את הכוח והמצפון לעצור סכסוכים באופן מיידי, ולספק את כל הסיוע הדרוש תוך 24 שעות".

"אנחנו לא נלחמים רק בשביל החיים שלנו, אנחנו נלחמים גם על העתיד של אירופה. לכן ארה"ב לא עוזרת רק לאוקראינה, אלא גם לאירופה ולשאר העולם לשמור על הצדק והחופש" הוסיף ואמר.

בסיום דבריו, החל הנשיא לדבר באנגלית ואמר: "אני פונה לנשיא ביידן - אתה מנהיגה של ארה"ב. אני מאחל לך להיות מנהיג העולם, ולהיות מנהיג העולם, ולהיות מנהיג העולם הכוונה להיות מנהיג של שלום."

"סלאבה אוקראיני! תהילה לאוקראינה!" סיים בהתרגשות

חברי הקונגרס קמו על רגליהם והריעו במשך דקה ארוכה.

על פי הדיווח ב'רויטרס', הנשיא פוטין הגיב לנאום זלנסקי ואמר כי "רוסיה לא רוצה לכבוש את אוקראינה לא הייתה לנו שום אפשרות אחרת, אלא לקיים את המבצע הצבאי המיוחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר