ביידן נגד טראמפ

ארה"ב שוקלת להסיר את צבא איראן מרשימת ארגוני הטרור

אם טהרן תבטיח לרסן את משמרות המהפכה, ממשל ביידן ישקול להוציא את איראן מרשימת ארגוני הטרור בארצות הברית, בניגוד להחלטת דונלד טראמפ בשנת 2019 (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הנשיא ג'ו ביידן (צילום: שאטרסטוק)

סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה הלילה (חמישי) כי הממשל בארצותה ברית שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור הפועלים מחוץ לארה"ב, במידה וטהרן תבטיח לרסן את משמרות המהפכה.

גורם המעורה בפרטים אמר לרויטרס כי טרם הוחלט מה תהיה ההתחייבות של טהרן לצעד שכזה. לדבריו "ממשל ביידן שוקל אם להסיר את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור בתמורה להתחייבות או צעדים מצד איראן בכל הקשור לפעילות האזורית והכללית של משמרות המהפכה".

מקורות אחרים טענו כי מדובר באחד החלקים האחרונים להסכם הגרעין המתחדש בין איראן למעצמות וכי ארה"ב תשמור לעצמה את האפשרות להחזיר את משמרות המהפכה לרשימת הטרור, לצד האפשרות להעמיד לדין בכירים במשמרות.

כזכור, בשנת 2019 הכריז הנשיא דאז דונלד טראמפ על צבא איראן כארגון טרור. טראמפ הסביר כי: "מדובר בצעד חסר תקדים שמכיר במציאות שבה איראן היא לא רק מדינה שמעניקה חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה שלה משתתפות באופן פעיל בפעולות טרור, במימון ובקידום הטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר