הצעירים מתרחקים מדירה

מנכ"ל השיכון: "מי שהבטיח 'ירידה' - שקרן"

האינפלציה בישראל ממשיכה לטפס, ומחיר הדירה זינק ב-13% בשנה. אם חשבתם שבקרוב האור יגיע, עם התחלות הבנייה, איש המקצוע של אלקין מודה שהוא עוד רחוק (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

משבר הקורונה המתמשך, החוסר בממשלה מתפקדת תקופה ארוכה ומלחמת רוסיה-אוקראינה כעת הם שלושת הגורמים המרכזיים לסיבה מדוע בכל הגעה למכולת אחד המוצרים מתייקר.

השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מימדיה החודשיים, המדברים על כך שמדד המחירים לצרכן, כמה שאנחנו משלמים בכל קנייה בצרכנייה, עלה בחודש אחד 0.7%, והשלים עלייה של 3.5% ב-12 החודשים שחלפו.

גם מחירי הדיור ממשיכים לטפס לפסגות, עם עלייה של 2.1% בחודשים דצמבר וינואר, מה שהביא את מחירי הדיור לעלייה של 13% ב-12 החודשים שחלפו, עליית האחוזים הגבוהה ביותר מאז 2011, מזה 11 שנים, אז המחירים עלו ב-13.7%.

אבל אם חשבתם שאולי עכשיו, עם ממשלה שמתפקדת כבר תשעה חודשים, נתחיל לראות את השינוי, מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, מקפיא לכם את התקווה: "מי שהבטיח ירידת מחירים הוא מאחז עיניים או סתם שקרן", אמר פרידמן בריאיון ב'כאן רשת ב'', "אני לא חושב שתהיה ירידת מחירים כשיש אינפלציה בכל המוצרים ותשומות הבנייה מתייקרות".

לאחר הדברים, פרידמן שב על המלצתו לאזרחים: לעזוב את אזורי הביקוש. "אני יכול להבטיח שנעבוד קשה כדי להגדיל את ההיצע, ולהפוך עוד ועוד ערים לקולטות מתיישבים שמאפשרות לאנשים לגור במחירים סבירים. לא חייבים לגור בתל אביב".

"אנחנו עובדים על הגדלת ההיצע שיוביל ליותר התחלות בנייה ויותר הזדמנויות לקנות. תפקידנו לדאוג לקורת גג ראויה, בעיקר לזוגות צעירים ולמי שאין לו דיור, ולא למי שכבר קונים דירה שנייה או שלישית. מטרת הגרלות 'דירה בהנחה' היא להתמקד באוכלוסייה הזו".

לצד זאת יש להזכיר, עבור מי שאיננו בעל דירה, כי ביום ראשון תיפתח הגרלת משרד השיכון למיזם "מחיר מטרה", שהגה שר השיכון זאב אלקין. ע"פ התוכנית, 30,000 יחידות דיור בהנחות משמעויות תוגרלנה לזוגות צעירים ומחוסרי דיור, 10,000 מהדירות כבר בשבוע הזה והיתר בהמשך השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר