סקירה מיוחדת

כך הגיבו האדמו"רים על הסתלקותו של מרן שר התורה זצוק"ל

מה הגיב האדמו"ר מגור, הסיפור שסיפר האדמו"ר מויז'ניץ, ההלם של האדמו"ר מצאנז וביטול ה'פורים שפיל' בחצר תולדות אהרן • סקירה מיוחדת מתגובות האדמו"רים על פטירת מרן הגר"ח (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
מרן הגר"ח זצ"ל (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

בחצרות האדמו"רים ובקהילות ברחבי הארץ, קיבלו בעצב רב את הידיעה הקשה על הסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל.

בחצר חסידות גור קיבל האדמו"ר מגור בצער רב את הבשורה הקשה על הסתלקותו של מרן שר התורה והתבטא "הער איז גיווען המנהיג, א שכן טוב , זאל זיין א מליץ יושר". (הוא היה מנהיג, שכן טוב. שיהיה מליץ יושר.)

בחצר חסידות ויז'ניץ הזכיר האדמו"ר במהלך ליל שבת מזכרונותיו, תוך שהוא מתבטא כי הגר"ח זצוק"ל היה אדם שרגליו על הארץ וראשו מגיע השמימה, אשר היה שקוע כולו בתורה ובעבודה בשקידה ובעמל רב.

עוד סיפר הרבי, כי במשך תקופה הוא התגורר ברחוב רשב"ם, בסמיכות לביתו של מרן שר התורה, אז הוא זכה לראותו יושב במרפסת ביתו במשך שעות ארוכות ולומד בשקידה גדולה.

ב'טיש' סעודה שלישית הוסיף הרבי וציין את הקשר של אביו ה'סטייפלר' זצ"ל עם אדמו"רי ויז'ניץ, ועם הרבי בעל ה'ישועות משה' זצוק"ל, ולאחר מכן הורה הרבי לכלל בחורי הישיבות ואברכי הכוללים של ויז'ניץ להשתתף מחר במסע ההלוויה.

בחצר חסידות צאנז מספרים כי האדמו"ר קיבל בהלם רב את הידיעה הקשה על ההסתלקות בעת ההכנות לשבת קודש, ומייד עם היוודע הבשורה הורה הרבי לכבות את הרמקולים בקרית צאנז בנתניה שהשמיעו מוזיקה.

בליל שבת היה הרבי מאד מכונס בעצמו, ולצד המיעוט בדיבור, התבטא הרבי ואמר כי "עולם התורה ללא רבי חיים, הוא לא אותו עולם התורה שאנו חיים בו". ובמהלך ה'טיש' בסעודה שלישית הורה הרבי לכלל החסידים להשתתף במסע ההלוויה.

בחצר חסידות באיאן התבטא הרבי לפני החסידים ואמר כי "שר גדול נפל בישראל, וכי מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה שהגר"ח אהב את התורה".

בחצר חסידות מכנובקא בעלזא נשא הרבי דברים ב'טיש' בליל שבת בהם הוא הזכיר כמה מההנהגות שהגר"ח היה נוהג בחייו. אחד החסידים מספר ל'כיכר השבת' כי "באזור בית המדרש הופסק לפתע בליל שבת זרם החשמל, ובתגובה לכך הגיב האדמו"ר כי הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה שמרן שר התורה נהג שלא להשתמש בחשמל בשבת".

בחצר חסידות ויז'ניץ ברחוב שלמה המלך בבני ברק התבטא האדמו"ר מויז'ניץ בכאב גדול לפני תפילת מנחה ואמר. "זהו כאב גדול בפטירת גדול הדור, בפניא דמעלי שבתא.

הרבי הוסיף ואמר כי ביום א' נשתתף כולנו בלוויה ונחלוק כבוד האחרון, הישיבות הקדושות ואברכי הכוללים וכלל הציבור".

בחצר חסידות תולדות אהרן אמור היה להתקיים הערב 'פורים שפיל' ע"י מספר אברכים מהחסידות ובהשתתפות החסידים, אך לאחר דברי הרבי שאמר כי בעת פטירתו של גדול בישראל לא ראוי לקיים את ה'פורים שפיל', הוחלט לבטל לגמרי את ההתכנסות.

יצויין כי גם בחסידויות בעלזא וקרלין צפויים כלל הבחורים והאברכים לצאת מחר ולהשתתף במסע ההלוויה, כדי לחלוק כבוד אחרון למרן שר התורה זצוק"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר