צדיק גוזר

כך הפיל הגר"ח ממשלות, וראשי ערים • צפו

שרים וראשי ממשלות שיחרו לפתחו בבני ברק, אולם בכח פיו בלבד הצליח מרן הגר"ח להפיל את ממשלת הזדון. במקרה אחר הבטיח מפלה לראש העיר - וראש העיר הודח (חרדים TV)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן הגר"ח זצ"ל (צילום: ארכיון כיכר השבת)

אין חרדי שלא מסויט מממשלתם הראשונה של לפיד ובנט. לפיד, שהיה אז שר האוצר לא הפסיק להעביר חוקים כנגד המגזר החרדי, והשתלח בנציגים החרדיים בכל הזדמנות אפשרית. אולם סיפור נפילתה של הממשלה כפי שסיפר חה"כ יעקב אשר, קשור ישירות לכוחו של הגר"ח:

באחד הימים, בתקופה שבה ממשלת הזדון נראתה יציבה ורגועה, הגיעו חברי הכנסת של דגל התורה לבשר לרב כי למרות הקושי והגזירות הם הצליחו להעביר תקציב לשנת השמיטה (הקודמת). 'הלפיד של השמיטה ישרוף את הלפיד של הממשלה הזו. תוך תקופה קצרה לא תהיה ממשלה', הודיע להם הגר"ח בביטחון, ולמרות שהממשלה נראתה יציבה מאיי פעם - 3 חודשים לאחר מכן הממשלה נפלה בהצבעת אי אמון.

יעקב אשר: הגר"ח הפיל את ממשלת לפיד ובנט

במקרה נוסף, נבחר רון קובי לראשות העיר טבריה כשהוא מנהל קמפיין כנגד הציבור החרדי. לאחר שניסה ראש העיר לגרום לחילולי שבת בעיר, עלו קבוצת אברכים לביתו של הגר"ח ותינו בפניו את כאבם. "תהיה לו מפלה גדולה", הודיע להם הגר"ח בוודאות, ואחד האברכים שנכח במעמד אמר ל"כיכר השבת" כי אם מרן גדול הדור בירך אותנו שרון קובי יפול - אנו בטוחים שזה יתקיים. הוא ימשיך לא להצליח להרכיב קואליציה - ויודח בגלל הפגיעה בשבת הקדושה".

ראש העיר רון קובי השתלח במרן ואמר כי גם הרב קנייבסקי לא יקבע מה יקרה בטבריה! הכפייה החרדית הסתיימה", אולם המציאות הוכיחה שהרב קנייבסקי כן קבע מה קרה בטבריה, ולאחר תקופה קצרה ראש העיר הודח מתפקידו.

הגר"ח על רון קובי

גם בעיר חיפה, הבטיח הגר"ח כי "יונה יהב רשע, תהיה לו מפלה גדולה" - ואכן, בניגוד לכל התחזיות נבחרה ראשת העיר עינת קאליש בתמיכתו של הרב.

"תהיה לו מפלה גדולה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר