עדות מפתיעה | צפו

מה חמיו של מרן הגר"ח חשב על 'המופתים' שלו?

תלמידו ומקורבו של מרן הגרי"ש אלישיב, מסר לפני מספר שנים עדות מפעימה, בה סיפר, מה מרן הגרי"ש, חשב על המופתים שעורך חתנו מרן שר התורה זצוק"ל • צפו (אקטואלי)

מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ש אלישיב זצוק"ל (צילום: מאיר אלפסי, העולם החרדי)

סביב דמותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל נקשרו אינסוף סיפורים על מופתים מדהימים, ועל מקרים של גילויי רוח הקודש שנראו בביתו דבר יום ביומו.

לעומת זאת בביתו של הרב אלישיב נמנעו מלעסוק במופתים. הפונים שהתדפקו על ביתו הציגו בדרך כלל שאלות בעלות אופי הלכתי מובהק, כשהם עולים למעונו של הגרי"ש בכדי לקבל תשובה לשאלתם. וכאן מגיעה השאלה המרתקת: כיצד התייחס הגרי"ש - כפוסק הלכות לכח המיוחד של חתנו הגרי"ש להבטיח הבטחות ולפעול ישועות?

תשובה לשאלה מרתקת זו, נתן מי שהיה מקורבו של מרן הגרי"ש אלישיב, הגאון רבי בן ציון קוק. הרב בן ציון קוק הוזמן לשאת דברים בליקווד שבארה"ב, ושם סיפר סיפור מיוחד במינו, המעיד על ההערכה הרבה שרחש הגרי"ש אלישיב לחתנו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.

הרב קוק, שנאם ביידיש, סיפר כי "לפני כ-15 שנה, הגיע ראש ישיבה עם שאלה דחופה לבית הרב אלישיב. הוא צריך לסדר חופה וקידושין לתלמידו בעוד שעות אחדות, וכעת קיבל הבחור תוצאות לבדיקות רפואיות – יש לו את המחלה הנוראה. שואל הבחור האם הוא חייב להודיע לכלה על מחלתו עכשיו קודם החופה. שאלות כאלה שואלים את גדול הדור.

מרן זצוק"ל השיב מיד: "אינני מבין מה הספק, הרי מלבד איסור אונאה אם לא יגלה לה, הרי זה קידושי טעות. אין ספק שחייב תיכף לומר לה זאת". ראש הישיבה היה המום. שתיקה השתררה בחדר. לפתע מוסיף הרבי: 'לך לר' חיים, הוא יתן הבטחה, ובעז"ה הכל יהיה בסדר!"

"כל מי שהכיר את מרן הרב אלישיב זצ"ל יודע שהוא לא קנה סיפורי מופתים ובבא מעיישע'ס. ואילו על הברכות ועל ההבטחות של רבי חיים, הוא מתבטא ככה. נורא נוראות". הגרב"צ קוק חתם את המשא בדברי חיזוק ובברכת כהנים לקהל האלפים.

העדות של הגרב"צ קוק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר