הדיווחים בעולם

כך סיקרה סוכנות הידיעות הגדולה בעולם את הלוויית שר התורה

המון האדם שצבע בשחור את בני ברק, נתיבי התנועה שנסגרו והצפי לשיבושים בתקשורת: כך סוכנות הידיעות הגדולה בעולם סיקרה את דמותו של שר התורה ואת הלווייתו (עיתונות)

בני סולומון | כיכר השבת |
מסע ההלווייה בבני ברק, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בסוכנות הידיעות AP האמריקנית (Associated Press), הנחשבת לגדולה מסוגה בעולם, סיקרו אמש בהרחבה את מסע הלווייתו של מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, שהלך לעולמו בערב השבת.

"מאות אלפי בני אדם השתתפו ביום ראשון בהלווייתו של רב חרדי בולט בעיר במרכז ישראל", נפתחה הידיעה. בהמשכה פירטה סוכנות הידיעות מעט על תולדות חייו של הרב. "הוא נולד בפינסק שבבלארוס, ועבר למה שהיה אז "פלסטין" הבריטית - כילד".

עוד הוסיפו: "הוא היה אחד ממנהיגי המגזר החרדי, מהבודדים שנותרו בישראל שנולדו לפני השואה והיה נערץ על רבים בעולם הדתי היהודי".

בהמשך פירטה סוכנות הידיעות על מסע ההלוויה שנערכה בבני ברק - "עיר חרדית ברובה, ליד תל אביב ,בה התגורר". עוד פירטו: "המשטרה סגרה מספר כבישים מהירים באזור תל אביב, המאוכלס בצפיפות, לתנועה למשך מספר שעות. הרשויות קראו לציבור לא לנסוע לאזור במכוניות". הם ציינו גם את הערכת משרד התקשורת, כי צפויות תקלות ברשת הסלולרית בעקבות עומס - מה שאכן אירע.

בהמשך הוסיפו: "צילומי ההלוויה מהאוויר הראו המוני אבלים, רובם לבושים בחליפות השחורות ובכובעים השחורים האופייניים לגברים חרדים, ממלאים את רחובותיה הצרים של בני ברק סמוך לביתו של הרב זצ"ל".

סיומו של הדיווח עסק במגזר החרדי בכללותו ובדמותו של הרב קנייבסקי. לפי סוכנות הידיעות, המגזר החרדי מהווה 12% מכלל תושבי ישראל. "הם מקפידים על פרשנות מחמירה של היהדות, תוך התמקדות בלימוד תורה ובשמירה על המסורת. רבנים בולטים כמו (הרב) קנייבסקי ממלאים תפקיד משמעותי בחיי הקהילה ופועלים כפוסקים בכל עניין".

עוד ציינו: "למרות שלא מילא תפקיד רשמי, הרב קנייבסקי נחשב לדמות מרכזית בעולם החרדי הלא-חסידי". במיוחד הזכירו את עמדתו בתקופת הקורונה, שלא לסגור את מוסדות החינוך, כזו שפרסמה אותו יותר בקרב כלל הציבור. עוד הוסיפו כי בהמשך, לאחר שהתפרצה המחלה, הורה הרב לסגור את המוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר