הגל השישי הגיע?

שוב עלייה משמעותית במספר המאומתים

מספר המאומתים ביממה הקודמת עבר את העשרת אלפים, שוב עלייה משמעותית במיוחד במספרים ובאחוזי המאומתים. במשרד הבריאות מודאגים וחוששים ממסיבות הפורים (בארץ)

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

אתמול זינק מספר המאומתים היומי וחצה את העשרת אלפים מאומתים לקורונה החל מחצות של מוצ"ש. במשרד הבריאות חוששים, כי מסיבות הפורים של השבוע האחרון, ברובן לא נשמרו כלל תקנות הקורונה הביאו לגל הדבקה חדש.

נכון לשעה 21:30 אמש עמד מספר הנדבקים החל מחצות של מוצאי שבת על 10,604 חיוביים. את אל מול כ-6,700 מאומתים בממוצע בשבוע החולף. מקדם ההדבקה – שעומד על 1.1 – צפו להמשיך לעלות באופן משמעותי במיוחד.

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי מחצות של מוצאי שבת בוצעו כ-51 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 21.13%. שיעור הבדיקות החיוביות באנטיגן מוסדי גבוה מאוד ועומד על 35.62%, לעומת כ-12.45% ב-PCR.

למרות נתוני ההדבקה הגבוהים, בינתיים מספר החולים הקשה ממשיך להיות נמוך יחסית והוא עומד על 327 חולים מתוכם 146 מונשמים, אם כי מדובר בעלייה אל מול השבוע שעבר בו מספר החולים הקשים הגיע כבר ל-290 בלבד.

החשש בקרב מערכת הבריאות היא כי מדובר בזן החדש של המגפה ה-BA.2 שעל פי החשש יכול להדביק גם כאלה שנדבקו כבר באומיקרון. עד כה נראה שגם התחלואה בזן החדשה היא קלה יחסית, בדומה לאומיקרון, אך רק בשבועות הקרובים יהיה ניתן לבחון את זה בצורה מדויקת יותר, לנוכח העלייה בתחלואה בזן זה במדינות רבות בעולם. על פי הערכת הרופאים ניתן לבחון עלייה בתחלואה קשה מהזן רק לאחר כשלושה שבועות, תאריך שכבר מתקרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר