השופט הכריע

תקף יהודי חרדי בירושלים וייכלא ל-30 חודש

ביהמ"ש גזר על סאלח בכיראת שתקף יהודי חרדי בירושלים, 30 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי המעצר ו-6 חודשים על תנאי. כמו כן, ישלם הנאשם 12 אלף שקל פיצויים (חדשות ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על סאלח בכיראת שתקף יהודי חרדי בירושלים, 30 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי המעצר, 6 חודשים על תנאי. כמו כן, ישלם הנאשם 12 אלף ש"ח פיצויים ב-12 תשלומים חודשיים רצופים.

על פי כתב האישום, נהג הנאשם ברכבו יחד עם שני חברים נוספים שזהותם אינה ידועה למאשימה, בסמוך לנחל סטף אשר ליד שכונת עין כרם בירושלים. באותה עת צעדו בשולי הכביש התחתון הסמוך לעין סטף מספר צעירים בעלי
חזות יהודית-חרדית, בהם אוריאל ויהושע. במהלך נסיעתו, הבחין הנאשם באוריאל ויהושע הולכים בשולי הכביש שבנתיב הנגדי לנסיעתו. או אז, סטה הנאשם עם רכבו מנתיב נסיעתו לנתיב הנגדי בו הלכו השניים, ומתוך מניע גזעני ובכוונה להפחידם הוא נסע ישירות לכיוונם כשחזית רכבו מופנית אליהם, באופן שאילץ את השניים לקפוץ הצדה מהכביש. רגע לפני שחזית רכבו פגעה בשניים סטה הנאשם ונמנע מפגיעה בהם.

על פי כתב האישום, הנאשם המשיך בנסיעתו וכעבור מספר דקות הסתובב וחזר אל הכביש במטרה לתקוף את אוריאל ויהושע באבנים, זאת מתוך מניע גזעני. הנאשם התקרב עם רכבו אל אוריאל ויהושע, והחל לתעד באמצעות הטלפון הנייד שלו את התקיפה. כאשר הנאשם הגיע סמוך לאוריאל ויהושע הוא האט את נסיעתו על מנת לאפשר את התקיפה על ידי שותפו אשר ישב מימינו. וכך, בעת שהנאשם נסע בסמוך לאוריאל ויהושע פתח השותף את דלת הרכב ויידה בחוזקה אבן שגודלה כאגרוף לכיוונו של אוריאל ממרחק של 2-3 מטרים, זאת כדי לגרום לו חבלה חמורה מתוך מניע של גזענות. האבן פגעה באמת ידו של אוריאל, ובתגובה קרא השותף "שברתי לו את היד". כתוצאה ממעשיו של הנאשם והשותף נגרם לאוריאל שבר בעצם הגומד השמאלית, והוא נזקק לקיבוע בסד גבס. בגין מעשים אלו הורשע הנאשם בעבירות של איומים ממניע גזעני ומעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה

בגזר הדין של השופט רובין נכתב: "הערכים המוגנים בהם פגע הנאשם במעשיו הם חיי אדם ושלמות גופו. דומה כי על חשיבותם העליונה של ערכים אלו אין צורך להכביר דברים.

העבירות שביצע הנאשם הן בגדר מעשי טרור שבוצעו ממניע גזעני בתקופה רגישה במיוחד. כיוון שכך, הנאשם פגע לא רק בערך המוגן של חיי אדם ושלמות גופו של אדם, אלא גם בערכים של סדר ציבורי ושל שלומו ושלוותו של הציבור בכללותו...

חומרה של ממש נודעת גם לעובדה שמעשיו של הנאשם בוצעו בתקופה רגישה, שבמהלכה הותקפו בירושלים אזרחים ואנשי כוחות הביטחון על רקע לאומי וגזעני, ופעמים שהתקיפות תועדו והופצו ברשתות החברתיות.

העובדה שהנאשם בחר לבצע את מעשיו בתקופה רגישה שכזו, ואף בחר לתעד באמצעות הטלפון הנייד שלו את המעשה נושא האישום הראשון, מלמדת על בחירתו להיות שותף לגל האלימות האמור שנועד בין היתר לפגוע במרקם החברתי במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר