הטבח בבאר שבע

הרשימה המשותפת ורע"מ גינו את הפיגוע

שתי המפלגות הערביות הוציאו הודעות גינוי על הפיגוע בבאר שבע, בו נרצחו ארבעה אנשים. רע"מ: "האזרחים הערבים שומרי חוק ומוקיעים כל גורם שמשתמש באלימות" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: Flash90)

מפלגת הרשימה המשותפת ומפלגת רע"מ הוציאו כשעה לאחר הפיגוע הקטלני הודעות גינוי לטבח הנורא בבאר שבע, ושלחו הודעות תנחומים למשפחות ארבעת הנרצחים. צעד זה נחשב כחריג יחסית, ומוכיח כי גם עבור חברי הכנסת הערבים מדובר בפיגוע חריג בכל קנה מידה, שדורש תגובה ברורה נגד הטרור.

הרשימה המשותפת, המפלגה הכוללת בה את חד"ש בראשות איימן עודה, תע"ל בראשות אחמד טיבי ובל"ד בראשות סאמי אבו שחאדה, כתבה בהודעתה: "אנו דוחים מכל וכל את הפיגוע בבאר שבע, ומתנגדים בתוקף לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע. אנו מצרים על מעשה הרצח ומשתתפים בצער המשפחות ושולחים איחולי החלמה לפצועים".

זירת הפיגוע (צילום: דוברות מד"א)

בסוף הודעתה כתבה הרשימה המשותפת: "אל לו למאבק הצודק נגד האפליה והקיפוח בנגב לגלוש למעשים כאלה. הרשימה המשותפת קראה וממשיכה לקרוא למאבק ציבורי ופוליטי לא אלים. אסור לתת לפיגוע של אדם בודד להוביל לגל הסתה ואלימות כלפי ערבים בכלל וכלפי הציבור הערבי הבדואי בנגב בפרט". החלק האחרון מגיע בשל המאבק הפוליטי בין הרשימה המשותפת לרע"מ, שחלק ניכר ממצביעיה הם התושבים הבדואים בנגב.

גם חד"ש עצמה, המפלגה של איימן עודה, עפר כסיף ועאידה תומא סלימאן, גינתה: "חד"ש מגנה את הפגיעה הרצחנית באזרחים בבאר שבע. דרך האלימות אינה דרכו של הציבור הערבי בכלל ובנגב בפרט, ואינה חלק ממאבקם הצודק של ערביי הנגב נגד הנישול והדיכוי. אנו כבר שומעים את המסיתים מתכוונים להשתמש בטרגדיה כדי להצית תבערה גזענית ולהוביל לאלימות נגד אזרחים ערבים. אסור לתת להם לנצל רצח של חפים מפשע כדי להוביל לעוד אלימות".

מפלגת רע"מ, שחלק נרחב ממצביעיה בדואים המתגוררים בנגב כאמור, פרסמה גם היא הודעה, בה ביקשה להנמיך את גובה הלהבות שעלול להיתמר: "מפלגת רע"מ מגנה את הפיגוע הנפשע בבאר שבע, ושולחת תנחומיה למשפחות הנרצחים ומאחלת החלמה מהירה ושלמה לפצועים. אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומוקעים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים. רע"מ קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו", נכתב בהודעה.

המועצה המקומית חורה, בה גר המחבל, הוציאה גם היא הודעת גינוי לפעולה הרצחנית בה נקט אחד מתושביה: "המועצה המקומית ביישוב חורה מגנה בכל לשון של גינוי את הפיגוע הרצחני שאירע אחר הצהריים בעיר באר שבע, גבה חיים של ארבעה אזרחים חפים מפשע וגרם לפציעת אחרים. פגיעה באזרחים תמימים היא מעשה טרור נפשע ונבזי. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. המועצה קוראת לתושבי הנגב, ערבים ויהודים כאחד, לשמור על יחסי שכנות ששררו בין שני הצדדים עד כה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר