ההספד המלא • צפו

"חטפו אותך מאיתנו, ר' חיים", זעק הגרב"מ אזרחי בהספדו

חבר המועצת ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ספד באריכות למרן שר התורה זצוק"ל, בהיכל ישיבת "עטרת שלמה"; "נעלמתם מאיתנו ר' חיים, אי אפשר היה אפילו להתפלל בשבילך"; צפו (חרדי)

ההספד המלא של הגרב"מ אזרחי (צילום: שיא לייב)

עצרות מספד והתעוררות נערכות בכל יום, בכל רחבי הארץ, בעקבות פטירתו של מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל.

אמש (שלישי) נערכה עצרת מספד בהיכל ישיבת "עטרת שלמה", כאשר את ההספד המרכזי נשא חבר המועצת, ראש ישיבת "עטרת ישראל", הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי.

"כשאני בא לפה המראה הוא חגיגי ביותר אבל האירוע הוא עצוב, עצוב מאוד, רבותיי", פתח הגרב"מ, "איזה אסון, איי מורי ורבותיי, אנחנו הרי לא יודעים כמה חיינו על חשבונו, הוא הרי קיים את כל העולם ממש, ודאי את כולנו.

"אייי ר' חיים ר' חיים... רבותיי, מי יכול להספיד את ר' חיים? להספיד את ר' חיים, כמה דברים אפשר, כמה דברים אפשר לתאר, כמה דברים אפשר להסביר מכל ההנהגות שלו פה ושם, אנחנו מרגישים עצמנו קטנים ליד דמות הענק הזו".

"ר' חיים נלקח בחטף", זעק הגרב"מ בהספדו, "נלקח בחטף, נעלמתם מאיתנו ר' חיים, חטפו אותך מאיתנו ר' חיים, לא שום התראה, ללא שום הודעה, אי אפשר היה אפילו להתפלל בשבילך ר' חיים, מי יודע אולי זאת הסיבה.

"בעיניי, כל הפסוק ש'אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא', אצלך זה לא נקרא בסימן קריאה, אצלך אני אומר את זה כפשוטו, יש צדיק בארץ אחד, יש אולי יותר, אשר יעשה טוב ולא יחטא".

"אבל זה רק בעיניי ואני לא מוסמך בכלל לדעת את הדברים האלה, ולא יכול ולא מסוגל לדעת אותם", הוסיף הגרב"מ.

בהמשך זעק הגרב"מ: "ר' חיים עם עבירה? זה לא מתחבר, אפילו לא לשון משותפת... ר' חיים זה עם מצוות, ר' חיים זה אמונה, ר' חיים זה ביטחון, ר' חיים זה תפילה, ר' חיים זה ברכה".

צפו בהספד המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר