מקלב זעם • צפו

"בושה; קריב הפך את הוועדה לבית הרפורמי"

דרמה בוועדה: בדיון שעסק בנושא עגונות, יו"ר הוועדה זימן ארגונים רפורמיים ואף איים כי יעמיד את בתי הדין על מקומם, באם לא יענו לדרישותיו - מקלב תקף אותו בחריפות • צפו (TV)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אורי מקלב (צילום: ערוץ כנסת)

בדיון שנערך היום (רביעי) בוועדת החוקה של הכנסת בראשות גלעד קריב, הוזמנו עשרות ארגוני נשים שהתריסו כנגד הדיינים ובתי הדין הרבניים, ח"כ אורי מקלב מחה כנגד הדברים ופוצץ את הדיון.

ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת דנה היום במשותף, עם הוועדה לקידום מעמד האישה במצב של העגונות בישראל. יו"ר הוועדה קריב, בחר להזמין לדיון, בדווקא, עשרות ארגונים שאינן מהזרם האורתודוכסי, מקלב שנחרד מהדברים הקשים כנגד הדיינים ובתי הדין הרבניים - לא אפשר להם להשלים את דבריהם ואמר, "אתם מפזרים הצהרות ללא הקשר, מדברים ללא שום הוכחות רק בכדי להחליש את מעמד בתי הדין"

במהלך הדיון ניסו לטעון במרומז כי בעקבות דברי גדולי הדור בעבר, בעניינה של עגונה, חזרו בהם הדיינים כביכול מפסיקתם.

יו"ר הוועדה קריב, אף איים, כי הוא יעמיד את בתי הדין על מקומם, במידה והם לא ידעו לעשות מה שאנחנו נגיד להם, קריב אף איים להגיש הצעת חוק שלא תאפשר ערערים על גיטין שניתנו שלא כדין. לדבריו גט שניתן על ידי בית דין מקומי בית הדין הגדול לא יכול לדיון בערעורו.

ח"כ מקלב סירב לדבר באופן רשמי בוועדה ותקף בחריפות יו"ר הוועדה; "לאחר שצבעת את הדיון הזה בצבעים המתאימים לך, הפכת את השולחן הזה לצרכים שלך - ולבית רפורמי, למקום לאיומים על דיינים. מעולם לא ערכו פה בוועדה כל כך הרבה דיונים על בתי הדין הרבניים. אין טעם לדבר, אלא רק למחות", אמר מקלב.

"אין פה אפילו לא ארגון אחד מאלה הארגונים שבאמת עוזרים ומסייעים לנשים עגונות, איפה ועידת רבני ועדת רבני אירופה, שפועלים בכל העולם, בכדי לאתר גברים המעגנים את נשותיהם. כל גדולי ישראל, לא ישנו ולא אכלו, כאשר נדרשו להתיר נשים מעגינותם".

מקלב סיפר עוד: "כאשר פינו את הרב עובדיה לבית החולים לא הסכים להתחיל את הצינתור עד שיסיים את הפסק בעניינה של עגונה. כל הארגונים שמופעים פה מוצאים את דיבתם של הדיינים רעה פעם אחר פעם, הלובי של ארגוני הנשים עומד על גבם של דיינים ומנסים לקדם דיין כזה או אחר. האם תקבלו בהבנה עורכי דין שיצאו נגד שופטים? אך כנגד הדיינים אצלכם זה מותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר