עליית המחירים לא נפסקת

הדלק צפוי להתייקר בכ-40 אגורות נוספות

אחרי שכבר חצה את רף שבעת השקלים, שיעור ליטר 95 אוקטן בשירות עצמי יגיע כבר ל-7.45 שקלים מסוף השבוע הבא • בסה"כ זו עלייה של 16.7% (!) מתחילת השנה (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

מחיר הדלק ממשיך לזנק: בעקבות המלחמה באוקראינה, שנמשכת כבר חודש ולא נראית לקראת סיום, מחירי הנפט מטפסים שוב ומביאים עימם התייקרות נוספת במחירי הדלק.

על פי הצפי, שפורסם הערב (רביעי) ב'חדשות 13', מחיר ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי יגיע ללא פחות מ-7.45 שקלים (!) כבר מסוף השבוע הבא. מדובר בעלייה של כ-40 אגורות מהמחיר הנוכחי, ובחישוב העלייה מתחילת השנה מדובר בזינוק של כמעט חמישית מהמחיר - עלייה של 16.7%.

משרד האוצר ממשיך להרוויח מעליית המחירים, שכן על כל ליטר בנזין משולם מס בלו גדול, ששווה יותר ממחיר הנפט עצמו, כולל בחודשים האחרונים. לכן, כך ע"פ הדיווח ב'חדשות 13', סביר להניח שבימים הקרובים יופעל לחץ על שר האוצר, אביגדור ליברמן, להתערב בתעריף הדלק, ואולי להוביל להפחתת מס הבלו, גם אם זמנית.

עם זאת, חשוב לסייג כי זהו היום הראשון בתחשיב תעריפי הדלק, וישנם עוד ארבעה ימים שיכנסו לתוך הממוצע, שלכאורה עוד יכול לרדת, אך ברמות המחירים הנוכחיות, המחיר הצפוי יהיה, כאמור, 7.45 שקלים לליטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר