בטיסת חילוץ | צפו

העולה ה-5,000 מאוקראינה: רופאה בת 29

הפלישה הרוסית לאוקראינה: הבוקר נחתה בישראל העולה ה-5,000 מאוקראינה, העולה היא רופאה שהגיעה בטיסת חילוץ יחד עם בנה הפעוט; "רוצה להשתלב במערכת הבריאות בישראל", סיפרה • צפו (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ד"ר קטיה עלתה לישראל (צילום: הסוכנות היהודית)

בטיסת חילוץ: הבוקר (חמישי) נחתה בישראל, העולה ה-5000 מאוקראינה, העולה החדשה, היא רופאה בת 29 שהגיעה כאמור בטיסת חילוץ - של הסוכנות היהודית מבודפשט עם בנה התינוק.

העולה עונה לשם, קטיה קירפלוק, רופאה בת 29, והיא נמלטה מקייב עם הבן שלה, סטאס בן השנה ושמונת החודשים. הם נקלטו במרכז העלייה של הסוכנות היהודית בבודפשט והלילה נחתו בישראל בטיסת חילוץ של הסוכנות היהודית שיצאה מהונגריה. מאחור, באוקראינה, נשארו בעלה, אימה ואחיה של קטיה.

קטיה חולמת להשתלב במערכת הבריאות הישראלית, ולהכיר את השפה והתרבות בארץ, לדבריה, "אני חוששת לגורל של בני משפחתי באוקראינה, אבל יודעת שאני חוזרת הביתה ולכן אני מרגישה בטוחה ושמחה".

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל ששב הלילה בטיסה עם קטיה , לאחר ביקור שערך בגבול הונגריה - אוקראינה עם משלחת של הכנסת, אמר: "זהו אחד ממבצעי ההצלה והעלייה הגדולים והחשובים בהיסטוריה של מדינת ישראל והעם היהודי. הסוכנות היהודית ממשיכה למלא את שליחותה להציל יהודים מכל מקום בעולם. הברכה במבצע הזה כפולה - אנו גם מצילים אלפי יהודים וגם מביאים אותם לישראל, כדי להתחיל כאן חיים חדשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר