חודש למלחמה

אוקראינה מנסה דיפלומטיה, אבל גם מתחילה לתקוף חזרה

נשיא אוקראינה הצהיר על שורת שיחות עם מנהיגי העולם כולל בנט בניסיון להביא את רוסיה להסכם, מנגד צבא אוקראינה החל גם לתקוף בחזרה את הצבא הרוסי, בחלק מהמקרים בהצלחה יפה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הצהיר הלילה (שישי), בסרטון שפרסם בערוץ הטלגרם שלו לרגל חודש לפלישה לארצו, כי שוחח ביממה האחרונה עם ראש הממשלה נפתלי בנט. לשכת בנט לא דיווחה על שיחה בין השניים.

זלנסקי ציין רשימה של מנהיגים נוספים איתם שוחח ואמר, "ביממה האחרונה שוחחתי גם עם נשיא ליטא נאוסדה ועם ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון ונשיא מצרים א-סיסי", אמר זלנסקי, "וכל זה במטרה שרוסיה תבין דבר אחד: צריך לחתור להשגת שלום. גם רוסיה צריכה לעשות את אותו הדבר".

"עם כל יום בו אנו מגנים על עצמנו, אנחנו מקרבים את השלום שאנחנו צריכים כל כך. אנחנו מקרבים את הניצחון. כי במלחמה הזו פשוט בלתי אפשרי שלא ננצח. וכך יהיה. אנחנו לא יכולים לעצור אפילו לדקה. כי כל דקה היא קריטית לגורל שלנו, לעתיד שלנו. ומשפיע אם אנחנו נחיה או לא", אמר זלנסקי.

במקביל, לצד המאמצים הדיפלומטיים שדי קפואים כעת ולא נראית התקדמות ניכרת לעין, הצבא האוקראיני החל לנקוט לא רק בצעדי הגנה כפי שנהג עד כה כי אם גם במתקפות כנגד הצבא הרוסי. לטענת האוקראינים הם ביצעו כמה מתקפות מוצלחות והדפו את הרוסים בכמה אזורים כשהם משיבים לשליטתם שטחים שנכבשו כבר בידי הרוסים.

לטענת צבא אוקראינה, הם הצליחו להדוף את הרוסים באזור קייב ולפגוש בתכנית הרוסית לכתר את הבירה. על פי גורמים אוקראינים, הרוסים נאלצו באזור אחד לסגת 70 ק"מ ובאזור אחר 35 ק"מ.

כזכור, אתמול בבוקר האוקראינים דיווחו שהפציצו והטביעו ספינת מלחמה ענקית של רוסיה בנמל העיר ברדיאנסק הכבושה בדרום. מוקדם יותר השבוע ציינו בפנטגון כי באזור חרסון שבדרום היו לאוקראינים הצלחות בהדיפת הכוחות הרוסיים, אם כי העיר עצמה עדיין כבושה בידי הצבא הרוסי.

הצבא הרוסי סובל קשות מקשיי אספקה של ציוד ודלק ועל פי הטענות של האוקראינים גם ממורל נמוך וחוסר מוטיבציה של החיילים שלא מבינים בעצמם מדוע הם בכלל נלחמים באוקראינה. זאת לצד תקלות רבות בציוד הרוסי שמתגלה כלא אמין במיוחד.

על פי הערכות אמריקניות, חלק גדול מהטילים הרוסים (כ-60%) כושלים בשיגור או בהגעה ליעד ולא מתפוצצים. לעומתם האוקראינים עושים שימוש יעיל בטילים המערביים שמועברים להם בימים אלו. עדיין לא ברור כיצד המלחמה הזו תסתיים, אך כבר כעת ברור שהמחיר יהיה גבוה מאד לשני הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר