פסגת ירושלים

שרי החוץ של ארה"ב, האמירויות, מרוקו ובחריין יגיעו ארצה

שר החוץ לפיד יארח את עמיתיו מוושינגטון, אבו דאבי, ראבט ומנאמה בימים ראשון ושני, לפסגה מדינית אותה מגדירים במשרד החוץ כ"ראשונה מסוגה", כדי לדון בשיתופי פעולה עתידיים (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד ובלינקן בפגישתם בלטביה, לפני כשלושה שבועות (צילום: Edits palens)

פסגה מדינית היסטורית: שר החוץ יאיר לפיד יארח בימים ראשון ושני הקרובים את מזכיר המדינה של ארצות הברית ושרי החוץ של איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין, למה שלטענת משרד החוץ בירושלים תהיה "פסגה מדינית ראשונה מסוגה".

נכון לשעה זו, ערב שבת קודש, משרד החוץ לא נידב פרטים נוספים באשר להתנהלות הדיונים והשיחות המשותפות, אך ידוע שלא מדובר בפגישה אחת, אלא בסבב שיחות בין חמשת המדינאים הבכירים.

מבחינת ישראל, אירוח הפסגה הזו מגיע בשעה קריטית, כאשר ארצות הברית ומעצמות העולם נמצאות על סף הסכם גרעין חדש עם איראן, גרוע בהרבה יותר מקודמו. בירושלים מנסים ללחוץ את וושינגטון, גם דרך אבו דאבי ומדינות ערביות אחרות בציר אנטי-איראן, במטרה לצמצם את הוויתורים, בהם הוצאת משמרות המהפכה של איראן מרשימת הטרור של ארצות הברית.

לאחר הביקור בישראל צפוי מזכיר המדינה האמריקני בלינקן להמשיך לביקור ברשות הפלסטינית, באיחוד האמירויות ובערב הסעודית - כאשר ע"פ הדיווחים ינסה לקרב אף יותר את השלום בין ישראל לערב הסעודית, הסכם שאם ייחתם קשה להפריז במשמעותו העולמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר