חזית אחידה נגד איראן

חמישה שרי חוץ בביקור היסטורי בישראל

שרי החוץ של בחריין, ארה"ב, איחוד האמירויות מרוקו, ישראל וגם מצרים שהודיעה על הצטרפותה - ייפגשו בפסגה מיוחדת באיזור הנגב, זאת בכדי להציב חזית אחידה מול איראן (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(לפיד ובלינקן בפגישתם בלטביה, לפני כשלושה שבועות (צילום: Edits palens))

באירוע היסטורי, יתארחו בנגב חמישה שרי חוץ מרחבי העולם יחד עם שר החוץ יאיר לפיד. שרי החוץ של איחוד האמירויות, ארה"ב בחריין, מרוקו ומצרים ייפגשו בשדה בוקר בכדי לנסות ולהציב חזי אחידה מול איראן, זאת בצל הסכם הגרעין המתהווה.

מצרים הודיעה מוקדם יותר היום כי תצטרף לפסגה, שכבר זוכה לכינוי 'פסגת הנגב'. לצד שאר המדינות, שר החוץ הירדני צפוי באותו הזמן לבקר ברמאללה וייתכן כי יצטרף לפסגה ברגע האחרון.

מבחינת ישראל, אירוח הפסגה הזו מגיע בשעה קריטית, כאשר ארצות הברית ומעצמות העולם נמצאות על סף הסכם גרעין חדש עם איראן, גרוע בהרבה יותר מקודמו. בירושלים מנסים ללחוץ את וושינגטון, גם דרך אבו דאבי ומדינות ערביות אחרות בציר אנטי-איראן, במטרה לצמצם את הוויתורים, בהם הוצאת משמרות המהפכה של איראן מרשימת הטרור של ארצות הברית.

לאחר הביקור בישראל צפוי מזכיר המדינה האמריקני בלינקן להמשיך לביקור ברשות הפלסטינית, באיחוד האמירויות ובערב הסעודית - כאשר ע"פ הדיווחים ינסה לקרב אף יותר את השלום בין ישראל לערב הסעודית, הסכם שאם ייחתם קשה להפריז במשמעותו העולמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר