תיעוד מרגש

מדוע אומרים "המקום" ינחם אתכם? ההסבר של מרן הגר"ע יוסף

במהלך 'השבעה' לאחר פטירתו של הגר"י יוסף זצ"ל, הגיע ראש ישיבת 'עטרת', הגרב"מ אזרחי, לנחם את מרן הגר"ע יוסף שששאל מדוע אומרים 'המקום ינחם אתכם' והסביר (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות: מכון מאור ישראל)

במהלך ימי 'השבעה' לאחר פטירתו של הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצוק"ל, הגיע ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, לנחם את מרן פוסק הדור הגאון רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שששאל מדוע אומרים 'המקום ינחם אתכם', והסביר. צפו בדברים.

רגע לאחר ניחום האבלים, נעמד הגרב"מ אזרחי ואמר למרן זצ"ל: "המקום ינחם אכם, וצריך עיון למה אומרים דווקא 'המקום'?".

מרן הגר"ע יוסף זצ"ל השיב: "אם כבודו רוצה לשמוע תשובה, אני יאמר לו", והגרב"מ התיישב לשמוע את ההסבר.

וכך הסביר פוסק הדור: "ההספד הראשון בתורה, הוא ההספד של אברהם אבינו. 'ויבוא אברהם לספוד לשרה ולבכותה'. האות 'כ' קטנה. למה? רבותינו אומרים: בכה עליה מעט, לא בכה הרבה. למה? חי איתה מאה שנה. יסכה - סוכה ברוח הקודש. אומר הקב"|ה' כל אשר תאמל עליך שרה שמע בקולה', הכל רוח הקודש. אם עליה לא יבכו, על מי צריך לבכות?

"אלא העניין כך, אברהם אבינו ע"ה, העיניים שלו זה לא עיניים שלנו. 'וישא אברהם את אעיני', רואה למעלה את נשמתה פורח, איך מקבלים אותה למעלה, באות כל הנשים הצדקניות, 'ברוכה הבאה צדקת, אמא של יצחק, אשת של אברהם', והיא שמחה. והיא צוחקת, שמחה..

"אברהם אבינו רואה שהיא שמחה גם כן שמח. אבל מה יגידו העולם, אישתו מתה והוא לא בוכה עליה? בכה מעט, לצאת ידי חובה.. לכן האות כ' קטנה.

"'המקום' ינחם אתכם, כמו אברהם אבינו ראה את המקום, האפיריון שעושים לצדיק, זה ינחם אתכם!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר