החודש השני למלחמה

פליק-פלאק אמריקני: 'אין לנו כוונה להפיל את הנשיא פוטין'

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, ובצבא אוקראינה טוענים כי מאז הפלישה נהרגו מעל 16 אלף חיילים • אחד ממחוזות הבדלנים יוזם: משאל עם לקראת אפשרות להסתפחות לרוסיה (עולם, חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שירותי החירום באוקראינה)

היום ה-31 לפלישה הרוסית: בצבא אוקראינה מעדכנים את רשמת ההרוגים של צבא רוסיה לטענתם, נהרגו 16,600 חיילים לפחות.

עוד טוענים באוקראינה כי מאז הפלישה איבדו הרוסים 582 טנקים, 1,664, יחידות ארטילריה, 121 מטוסים, 127 מסוקים, 73 מיכליות דלק. בנוסף, באוקראינה טוענים כי הצליחו להטביע 7 כלי שייט.

בתוך כך, משרד התובע הכללי באוקראינה מעדכן כי מאז הפלישה נהרגו 139 ילדים, ועוד 205 ילדים אחרים אחרים נפצעו בדרגת פציעה שונות.

מוקדם יותר היום (ראשון) פגעו הרוסים במהלך הפגזה במחסן נפט גדול בעיר לבוב שבמערב המדינה. לאחר שעות ארוכות הצליחו כוחות ההצלה באוקראינה לכבות את השריפה.

הפגזת המחסן

נשיא המחוז הבדלני דונייצק אמר כי יבחן משאל עם שיאשר את הסתפחות שטחיו לידי רוסיה, בדומה למה שעשה פוטין לחצי האי קרים בשנת תשע"ד (2014).

בתוך כך, אחרי נאומו אתמול של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בו טען כי צריך להפיל את נשיא רוסיה פוטין, ואחרי ההבהרה של הבית הלבן כי ארה"ב לא פועלת להחלפתו, הבוקר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הבהיר גם הוא כי "לארצות הברית אין כל כוונה להפיל את הממשל במוסקבה".

"כמו במקרה הזה, ובמקרים אחרים, החלפת שלטון תלויה אך ורק בעם. במקרה הזה - תלוי אך ורק בהחלטת העם הרוסי" הוסיף בלינקן.

עוד אמר בנאומו נשיא ארה"ב כי "עכשיו האוקראינים נמצאים בקו הראשון לשמור על מדינתם ועל החופש. על החופש לדבר, לבחור. על העקרונות. אנחנו עומדים לצידכם".

"רוסיה הכריזה קרב על הדמוקרטיה לא רק במדינתה שלה. לפוטין יש מטרה לשפר את אוקראינה. זה לא נכון".

בהמשך התייחס לטענה הרוסית על ניקוי נאצים מאוקראינה: "הוא מנסה להפיל את זלנסקי שהוא יהודי, נבחר דמוקרטית ומשפחה שלו שרדה את השואה".

"לרוסיה יש תכנית אימפריאלית, נאט"ו לא תיתן לה לממש אותה" וכי "פשוט אין הצדקה לבחירה של רוסיה במלחמה".
"ימים אחרי הפלישה הנחתנו סנקציות על רוסיה, המטבע הרוסי קרס, הכלכלה צנחה. הטלנו סנקציות על מעל 4,000 בני אדם, כולל מתכננים של המלחמה הזו ועל אוליגרכים. עכשיו הם מתחילים להרגיש את המחיר".

עוד טען כי "לפני הפלישה רוסיה הייתה מ-11 הכלכלות החזקות, עכשיו ספק אם היא בכלל ב-20 החזקות. האשם הוא אחד - ולדימיר פוטין." בהמשך אמר: "נגן על כל אינץ' של קרקע החברה בברית נאט"ו".

"הפחתנו הרובל לכדי הריסות. בבריסל הכרזתי על סיוע הומניטרי גדול לאוקראינה. הסיוע הזה לא יכול להגיע למרופות, כי הרוסים חוסמים את המעבר. עכשיו אנחנו רואים את האכזריות של פוטין"

עוד אמרי כי "גם ברוסיה עצמה, הקרמלין עוצר עיתונים שלא משמשים כתעמולה שלו. עוצר כמות גדולה של מפגינים אמיצים בתוך מדיתנו".

בנוסף, טען כי "פוטין לא יכול להישאר בשלטון". בתגובה, הקרמלין אמר כי "ביידן לא מחליט מי ינהיג את הפדרציה הרוסית".

"הכוחות האמריקאים לא נמצאים באירופה כדי להיכנס לעימות עם הכוחות הרוסיים. הכוחות האמריקאים כאן כדי להגן על בעלות ברית נאט"ו". בסיום נאומו טען כי "אנחנו נילחם בשחיתות שמגיעה מהקרמלין" וכי "זוהי שעה המבחן של השנים הללו, שעת מבחן של הדור הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר