מסך ברזל יורד

נחשף: זה הדבר שעשו למפגינים נגד פוטין

עורכת בערוץ חדשות, בלוגרית אוכל פנסיונרית עם 100 עוקבים, הם רק חלק מאלו שנעצרו על ידי רוסיה באשמת הזדהות עם אוקראינה • אז מה עלה בגורל העצורים? (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני יותר מחודש, נעצרו מאות מפגינים ברוסיה, במיוחד לאחר העברת חוק הפייק ניוז, לפיו כל מי שיטען כי רוסיה פלשה לאוקראינה, ולא יכנה את הפלישה 'כמבצע מיוחד' - צפוי לעונשי מאסר כבדים של עד 15 שנים.

רוסיה עצרה רבים, בהם למשל טכנאי העובד במשרד הפנים הרוסי, כשנשמע מדבר נגד הפלישה הרוסית בשיחת טלפון פרטית לה צוטטו גורמי מודיעין ברוסיה.

נגר שהחזיק במודעה מהמאה ה-19 על התנגדות למלחמה, וכן בלוגרית אוכל שפרסמה דברים התומכים בילדי אוקראינה, הפכו לנאשמים בחוק ה"םייק ניוז" החדש של הממשל הרוסי.

עיקר הנאשמים הם אנשים פשוטים, כמו אישה פנסיונרית בסוף שנות ה-60 לחייה, שכתבה בקבוצה של 100 בני אדם כי "מי שרוצה לחשוב ויכול לחשוב יוכל לצאת מהחושך" במרומז על המשטר הרוסי.

האישה הזו הייתה מהראשונות לעמוד לדין בחוק, ובמגזין ה'וושינגטון פוסט' בדקו מה עלה בגורלה ובגורל רבים אחרים - 15 אלף עצורים.

מבדיקת המגזין עלה כי על רוב הנאשמים הוטלו קנסות בעיקר, לצד אזהרה כי במעצר הבא יהיו צפויים לעונשי מאסר כבדים כקבוע בחוק.

עם זאת, הרוסים ממשיכים להפגין נגד הממשל, ובעיתון ציינו כי במהלך הכנת הכתבה נחשפו ל"חזרה של רוסיה לימים אפלים, ימי מסך הברזל".

אז האם מסך הברזל יורד שוב? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר