"טרור דאעשי נתעב"

פוליטיקאים ערביים גינו את המחבלים הישראלים

הרשימה המשותפת, רע"מ ועיריית אום אל-פחם, ממנה הגיעו המחבלים, פרסמו הודעות גינוי למבצעי המעשה הנתעב, ושלחו תנחומים למשפחות: "עשבים שוטים שלנו" (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בחדרה והרכב בו השתמשו המחבלים, הלילה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפיגוע הנורא הערב (ראשון) בחדרה מהווה המשך ישיר של הפיגוע הנתעב בבאר שבע, כאשר שניהם בוצעו על ידי ערבים אזרחי ישראל, תושב חורה שבנגב ושני תושבי אום אל-פחם, בני דודים תומכי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", דאעש.

כפי שקרה בפיגוע בשבוע שעבר, גם הפעם המנהיגים הפוליטיים של החברה הערבית מפרסמים הודעות גינוי למחבלים, ושולחים תנחומים למשפחות האבלות.

מפלגת הרשימה המשותפת, המורכבת ממפלגות חד"ש, תע"ל ובל"ד, שחררה הודעה לתקשורת בה נכתב: "הפיגוע הרצחני היום בחדרה הוא פשע מזעזע. אין - ולא יכולה להיות - שום הצדקה לפגיעה באזרחים. אין למעשים אלו שום קשר למאבק הפוליטי שהציבור הערבי מנהל למען זכויותיו. אין זו דרכו וגם לא תהיה".

איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה הוסיפו, לא בשמם אלא תחת שם המפלגה המאוחדת: "הציבור הערבי רחוק מדאעש ומשנתו הרדיקלית והמסוכנת והוא הוקיע משנה זו מזה שנים רבות. דרכנו היא מאבק לא אלים, כך הייתה וכך תהיה. בשעות קשות אלה אנו קוראים לציבור, ערבים ויהודים, לנהוג באחריות".

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, מבכירי ממשלת בנט-לפיד, אמר: "אני מגנה את הפשע הנתעב בחדרה, ואומר כי מדובר בטרור דאעשי נתעב שאינו מייצג את החברה הערבית בישראל, המחפשת חיים בכבוד במסגרת שלטון החוק, ובמסגרת מערכת ערכים המכבדת ומקדשת חיי אדם, חיים משותפים לערבים ויהודים, וערכי שלום וסובלנות. תנחומיי למשפחות הנרצחים, ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

בסיום הודעתו מסר עבאס: "אני קורא לכל המנהיגים הפוליטיים, הדתיים והחינוכיים בחברה הערבית לעבוד ביחד כדי לקבוע את הצעדים המעשיים שיש לנקוט, כדי להתמודד עם האתגר של פושעים שהם עשבים שוטים בחברה הערבית. אני קורא לכל האזרחים, הערבים והיהודים, לנהוג באיפוק ולפעול באחריות מרבית בהתמודדות עם התפתחות מסוכנת זו".

‏עיריית אום אל-פחם, ממנה יצאו שני המחבלים, גינתה גם היא: "מביעים זעזוע עמוק ומגנים את המעשה הנוראי וכל מעשה אלימות באשר הוא. העירייה משתתפת בצער משפחות ההרוגים בחדרה ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר