ההסתתרות וההסתערות

הלוחם שזינק מהמסעדה משחזר: כך נטרלנו את שני המחבלים

הסתתרות המחבל השני, המחסניות וכלי הנשק שאחזו שני המפגעים, היציאה מהמסעדה - והנטרול • לוחם ימ"ס שנמנה עם עוצרי מרחץ הדמים שחזר את רגעי הריגת המחבלים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הלוחם משחזר (צילום: דוברות המשטרה)

הבוקר שאחרי הפיגוע הקשה בחדרה: מפקד ימ"ס איו"ש, רפ"ק י' שיחד עם הלוחמים הביאו לנטרולם של המחבלים, שחזר הלילה (בין ראשון לשני) את רגעי הפיגוע בחדרה ואת נטרולם של המחבלים.

"אני ועוד שני לוחמים מהיחידה הגענו כדי לאכול במסעדה", שחזר הלוחם, בעוד פניו מוסתרות ורק גבו מוצג. "שמענו קולות ירי, יצאנו ישר מתוך המסעדה במטרה להבין את כיון הירי ומה מתרחש. רצנו לכיוון הירי ושני לוחמים שלי ביצעו לחימה.

"אני הגעתי מאית השנייה אחריהם, כאשר אני מזהה מחבל מולי, עם אפוד קרמי עליו, ועליו שלוש מחסניות, אוזר באם-16 ומבצע ירי לעבר הלוחמים. אני מזהה אותו ומנטרל אותו".

הלוחם הוסיף ושחזר: "באותו זמן שבו שני הלוחמים שלי ביצעו ירי - זה זוויות שלא הייתה לי ברורה בצד הראשון, בדיעבד אני מבין שהיה מחבל נוסף שהסתתר - אחד הלוחמים שלי חטף כדורים ונפל. אני מבין זאת ומבצע ירי לעבר המחבל המסתתר ומנטרל אותו".

את דבריו סיים הלוחם באותו כי מדובר ב"אירוע קשה שבו לוחמים נפגעו. מצד שני מדובר באירוע שיכול היה לגרום נזק רב יותר אם היו מצליחים להשיג את מטרתם, בטח ובטח במקום כה סואן.

"חשוב לציין שנקלענו לאירוע שכבר התרחש, כאשר שני לוחמי מג"ב ניהלו סוג של לחימה עם מחבלים ואחרי שהגענו הבנו את תמונת המצב וביצענו את שמוטל עלינו".

במהלך הפיגוע, שהחל אמש בסביבות השעה תשע בערב החלו שני ערבים עם נשק החלו לירות בעוברים ובשבים ברחוב הרברט סמואל בחדרה הם פצעו 12 איש. שני אזרחים ישראלים - נקבע מותם בזירה. שני היורים חוסלו על ידי כוחות משטרה שהיו באזור.

חובש בכיר במד"א ויקי קלי סיפר: "ראינו 6 נפגעים שוכבים חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של 2 קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

מחברת קווים נמסר כי "במהלך נסיעה של קו 79 מחדרה לאור עקיבא נשמעו קולות ירי מחוץ לאוטובוס. הנהג פתח בנסיעה ונמלט מהזירה על מנת למנוע פגיעה בנוסעי האוטובוס. אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

ממד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה, 4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה גברים כבני 20 ושניים במצב בינוני גבר כבן 45 וצעירה כבת 20. בשטח מטופלים 2 נפגעים נוספים ובנוסף 2 המפגעים".