מלחמה באוקראינה

זלנסקי רמז: "אוקראינה תוותר על הדונבאס"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי התראיין לכלי תקשורת רוסיים ורמז על נכונות אוקראינית להתגמשות, כשהוא מצהיר כי הוא מעוניין בפשרה על חבל דונבאס שבמזרח אוקראינה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה (צילום: שירותי החירום של אוקראינה)

הלחימה באוקראינה נמשכת במלוא עוזה, אך על פי משרד ההגנה הבריטי ביממה האחרונה לא חל שינוי משמעותי בהתקדמות הכוחות הרוסיים באוקראינה. המחסור הלוגיסטי המתמשך מוסיף למחסור במומנטום ובמורל בצבא הרוסי שמתקשה להכריע את הלחימה. רוסיה כבר כבשה את רוב השטח בסביבת עיר הנמל מריופול, כעת מנסה רוסיה לכבוש את הנמל עצמו כשהעיר במצב חמור במיוחד מבחינה הומינטרית.

אמש, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי התראיין ברוסית לכלי תקשורת רוסיים ורמז על נכונות אוקראינית להתגמשות מול הרוסים, כשהוא מצהיר כי הוא מעוניין בפשרה על חבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. על חלקים נרחבים מהחבל הזה שולטים כבר הבדלנים הפרו-רוסים, שהקימו שם "רפובליקות עממיות" שבעצמאותן הכירה מוסקבה רגע לפני הפלישה ובכוונתם להסתפח באופן רשמי לרוסיה כפי שאירע בחצי האי קרים. הרוסים כבר רמזו כי יתמקדו בחבל זה ומסתבר כי במידה ואוקראינה תוותר על דונבאס תהיה זו סיבה טובה לרוסים לרדת מהעץ ולהפסיק את הלחימה.

המשא ומתן בין הצדדים צפוי להתחדש מחר בטורקיה, וגם זלנסקי מבין שהסיכוי שרוסיה תסיג את צבאה בשל התערבות חיצונית נמוך מאד. כמו כן ברור לזלנסקי שרוסיה לא תיסוג משטח אוקראינה באופן מלא וכי יהיה עליו לוותר על חלקים מארצו.

זלנסקי אמר, כי יערוך משאל עם בארצו על הסכם שלום מול רוסיה וכי יסרב לדרישת מוסקבה לפירוז ארצו מנשק.

שידור הראיון עם הנשיא האוקריאני נאסר ברוסיה ואף נפתחה חקירה נגד אותם כלי תקשורת רוסיים ששוחחו עם זלנסקי. זלנסקי עצמו שידר את הראיון בערוץ הטלגרם שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר