הסחיטה בניידים הכשרים

צעד חריג: הוגשה הצהרת תובע נגד "משגיח כשרות"

פרשת הסחיטה בניידים הכשרים: כנגד "משגיח הכשרות", החשוד בסחיטת בעלי חנויות סלולר הוגשה הצהרה תובע • זו הסיבה שבית המשפט נעתר לבקשת הארכת המעצר (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצר בירושלים. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרשת הסחיטה בניידים הכשרים: כפי שנחשף אתמול (ראשון) ב'כיכר השבת', משטרת ישראל הגישה לבית משפט השלום בירושלים הצהרת תובע כנגד החשוד המרכזי בפרשת הסחיטה באיומים של חנויות הסלולר, שפעלו ללא כשרות של וועדת הרבנים במספר ערים בארץ. כעת, נחשף מדוע בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה להאריך את מעצר החשוד ביום נוסף.

בית משפט האריך אתמול את מעצרו של "משגיח הכשרות בפעם השביעית בארבעה ימים נוספים לצורך הגשת כתב אישום - שיוגש כבר בקרוב.

בתחילה, סירב ביתה המשפט המחוזי להיענות לבקשת המשטרה ולהאריך את מעצר החשוד בארבעה ימים, והסכים רק לשלושה ימים.

אך המשטרה החליטה בצעד חריג להגיש ערר לבית משפט השלום, בדרישה שיאריך את המעצר לארבעה ימים, בגלל שיש בתיק הרבה חומרי חקירה ולוקח הרבה זמן להכין את כתבה אישום.

בית משפט השלום קיבל את הערר והאריך את המעצר ביממה נוספת וכתב: "מדובר בערר חריג שלא מוגש דבר יום ביומו. במסגרתו מבקשת המדינה להתערב בהחלטת בית משפט קמא ולהוסיף יום נוסף של מעצר וזאת בהתחשב בהיקף החומרים שנאספו והזמן הנדרש לפרקליטות לעריכת כתב האישום".

לגבי חוסר ההיענות של בית המשפט המחוזי, כתב בית המשפט השלום, "בית משפט קמא לא התייחס ולא הבהיר בהחלטתו, מדוע מצא להאריך את המעצר רק בשלושה ימים ומדוע לא קיבל את הבקשה במלואה. מהחומר שבפניי עולה אינדיקציה ברורה שאכן מדובר בחומר רב היקף".

כזכור וכפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', לאחרונה נפתחה חקירה ביחידה ללחימה בפשיעה ציון במחוז ירושלים נגד חשוד (28) תושב ירושלים, זאת בחשד לעבירות סחיטה באיומים ודרישת נכס באיומים במהלך החודשים האחרונים כלפי בעלי חנויות סלולר.

ברקע נרשמו בתקופה זו מחאות רבות, אירועי ונדליזם והפרות סדר אלימות בקרבתן של חנויות אלו בעיקר בירושלים. הפרות סדר אלו בוצעו תוך מסכת איומים כלפי בעלי אותן חנויות והובילו גם לפגיעה במרקם החיים התקין של תושבי האזור.

בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה את החשוד בתאריך 1.3 והוא הועבר לחקירה ביל"פ ציון. מהחקירה עלה כי החשוד שימש כ"משגיח כשרות" מטעם וועדת הרבנים לענייני תקשורת, שמטעמה ניתנים הכשרי כשרות למכשירים המוחזקים ונמכרים בחנויות הסלולר במגזר החרדי. על פי החשד אותו "משגיח" היה אמון על בחינת עמידה בתנאי הוועדה מצד אותן חנויות.

עוד עלה בחקירה שבמהלכה נגבו עדויות רבות, כי במשך הזמן החשוד צבר עמדת כוח שבאמצעותה צבר ממון. על פי החשד, החשוד קיבל לידיו סכומי כסף מיבואנים על מנת שיאפשר להם למכור כמות גדולה יותר של מכשירים ולמספר רב יותר של חנויות.

על פי החשד, החשוד היה מעורב בארגון מחאות כשחלקן היו אלימות, ושבמהלכן הוסבו נזקים לחנויות סלולאר שלטענתו לא היו ״כשרות״, נפגע שמם הטוב של בעלי עסקים אלו והתנכלו לאותם מוכרים ולבני משפחותיהם, זאת מתוך מטרה לאלצם לקנות את המכשירים ה"כשרים" מהיבואנים ולגרוף רווחים לכיסו.

במהלך חקירה ממושכת במחוז ירושלים, שכללה תלונות רבות שנאספו מרחבי הארץ ומגוון פעולות חקירה שבוצעו, נאספו נגד החשוד ראיות הקושרות אותו למעורבות בארגון הפרות הסדר ולחשדות בדבר קבלת כספים מיבואני מכשירי הסלולר בסכום כספי של כ-300,000 ש"ח.

כאמור, לאחר שהושלמה החקירה בימים אלו, הוגשה אתמול (ראשון) נגד החשוד הצהרת תובע בבית המשפט ומעצרו הוארך שוב עד לתאריך 30.3.22, לטובת הגשת כתב האישום נגדו על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר