300 אילי הון עם האדמו"ר

השיא נשבר: כ-40 מיליון דולר גויסו בוועידה של חסידות גור

26 מיליון דולר ל"איחוד" ו-12 מיליון דולר לקרן מיוחדת, אלו סכומי העתק שנאספו בוועידה ההיסטורית של איחוד מוסדות גור שנערכה לראשונה בישראל • הרמז של האדמו"ר והקרן המיוחדת • צפו (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין)

הועידה ההיסטורית של מועצת הנשיאות העולמית של איחוד מוסדות גור שנערכה לראשונה בישראל הדהימה את משתתפיה בשורת אירועים שהרכיבו את הוועידה, לאחר שהוועידות הקודמות התפרסמו על רקע ההפקות חסרות התקדים שנראו בהן. גם הפעם לא אכזבו בגור ומשתתפי האירועים יזכרו אותם לאורך זמן.

בוועידה השתתפו כשלוש מאות נגידים מעשר מדינות, אלו המשתייכים לחסידות אך לא רק, גם שורה של אילי הון ידועים במגזר שאינם נמנים על החסידות באופן רשמי הופיעו בוועידה ותרמו מהונם עבור מוסדות החסידות הגדולה בישראל. כך ניתן היה לראות את נשיא דרשו דוד הופשטטר לצד הנגיד שלום פישר מערלוי ואביגדור אסטרייכר ורבים נוספים.

שרשרת האירועים נפתחה במבחן פומבי על כל הש"סלתלמידי הישיבות של חסידות גור בנוכחות האדמו"ר מגור. מי שבחן את הבחורים היו גדולי ראשי הישיבות החסידיות הגאון רבי מיכל זילבר ראש ישיבת זוויעהל, הגאון רבי משה בצלאל וינברג ראש ישיבת סוכוטשוב, הגאון רבי יוסף צלר ראש ישיבת סאדיגורא וגאב"ד שערי הוראה הגרש"א שטרן. שיאו של האירוע נרשם עם הופעתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן שבחן אף הוא את התלמידים.

דברי האדמו"ר מצאנז בוועידה (צילום: משה גולדשטיין)

משם המשיכו הנגידים לעבר נתניה כשבדרך הם עוצרים להפקת ענק עוצרת נשימה במושב עלמא. את השבת הם עשו במלון "גלי צאנז" בנתניה ששינה את פניו לחלוטין. את האירועים ליוו בשירה וזמרה מקהלת "נרננה".

במהלך ימי הוועידה גויס סכום אסטרונומי של 26 מיליון דולר עבור האיחוד, כאשר בוועידה הקודמת, זו שנערכה לפני הקורונה בדאבוס שבשוויץ, גויס סכום של 14 מיליון דולר "בלבד".

רגע דרמטי במיוחד נרשם כאשר נודע בציבור כי במהלך השבת התבטא כ"ק האדמו"ר מגור כי "כאן יושבים אנשים עשירים אך בערד ובערים נוספות יושבים בעלי משפחות הזקוקים לסיוע". הדברים החריגים עוררו מהומה בציבור ובו במקום הוחלט לפתוח קרן מיוחדת בסכום של 12 מיליון דולר! זאת מלבד יתר הסכומים שגויסו במהלך ימי הוועידה.

ביום ראשון השבוע נערכה אסיפה בבית המדרש בניהולו של מנכ"ל האיחוד יונתן בורנשטיין בה סוכם מתווה חלוקת הכספים של הקרן החדשה שתיועד לאברכים היודעים 300 דפי גמרא "מזומנים" (מטבע לשון שטבע האדמו"ר מגור בנושא ידיעת התורה) כאשר התורמים אחראים בעצמם לניהול הקרן בכדי לא להעמיס עול נוסף על כתפי האיחוד.

בחסידות גור מציינים כי הפעם האחרונה בה נרשם שיא שכזה היה עם הקמת חבר המייסדים של המרכז העולמי ובית המדרש ברחוב ירמיהו בירושלים, גם אז גויסו על אתר עשרות מיליונים להשלמת בניין בית המדרש העומד כעת לקראת סיום בנייתו.

במעמד המרכזי שנערך במוצאי שבת השתתף האדמו"ר מצאנז שנשא דברים בפני הקהל על חשיבות מצוות הצדקה והחזקת תורה בהם אמר בקדשו: "בכדי להיות מחובר לצדיק צריך שיהיה תורה וצדקה ביחד, לא צריך את ההסכמה שלי, אבל הרי רואים, זו זכייה לאלו שנותנים כאן ויש להם חלק בכזה תורה, בלי ספק זה מעורר חסד והשפעות טובות".

קודם לכן, בערב שבת, עלה האדמו"ר מגור לביקור במעונו של האדמו"ר מצאנז הסמוך למקום הוועידה. את תפילות השבת ערך הרבי מגור עם הנגידים בהיכל תפילה מפואר שהוקם במיוחד לימי הועידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר