"פוטין פושע" | העדכונים האחרונים

אוקראינה חוגגת כיבושים מרוסיה • אלפים במצור וללא מים

אחרי 33 ימים של מלחמה קשה, הצליחה אוקראינה לכבוש מחדש את העיר אירפין הסמוכה לקייב מידי הרוסים • לצד זאת, רוסיה כמעט וכיתרה את העיר צ'רנייב, וניתקה את אספקת החשמל והמים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: כוחות ההצלה באוקראינה)

באוקראינה חוגגים את כיבושה מחדש של העיר אירפין הסמוכה לקייב הבירה, שהייתה במשך ימים תחת כביוש רוסי. ראש העיר, כגדולה של בית שאן, אמר כי "זהו ניצחון גדול עבור תושבי אירפין ועבור אוקראינה. תהילה לאוקראינה!"

לצד זאת, בעיר הצפונית צ'רנייב הצליחו הכוחות הרוסיים כמעט ולהקיף את העיר כולה. על פי דיווחים באוקראינה, צבא רוסיה מפגיז בתי חולים ומרפאות בעיר, זאת לצד ניתוק אספקת החשמל והמים לעיר.

הערב (שני) אמרו בפנטגון כי למרות הקפת העיר צ'רנייב, הרוסים כמעט ולא מצליחים במסע הכיבושים באיזור קייב וצפון המדינה, וכי רוסיה נוחלת תבוסות רבות באיזור.

יחד עם זאת, הפנטגון אמר כי הוא לא יכול בשלב זה לאשר את טענות האוקראינים לפיהם הצליחו להשתלט מחדש על העיר אירפין.

עוד אומרים גם במחוז חרסון, שהיה נתון לשליטה כמעט מוחלטת של רוסיה, החלו האוקראינים לבצע מתקפת נגד, וייתכן כי בקרוב ייכבשו באיזור שטחים שבשליטה רוסית.

התבועת הכללית באוקראינה טענה כי "פוטין פושע מלחמה, ואנחנו פועלים להאשמת רוסיה בפשעי מלחמה על מעשיהם בערים שונות ברחבי אוקראינה. עד כה אספנו מעל 3,000 מקרים של פשעי מלחמה".

בגרמניה הגיבו מוקדם יותר היום לדרישתו של נשיא רוסיה פוטין לפיה מדינות אירופה יוכלו לקנות אנרגיה רוסית רק ברובל כי "גרמניה ושאר מדינות ה-G7 לא ישלמו לרוסיה עברו גז ואנרגיה ברובל".

בהמשך, אמר שר הכלכלה הגרמני רוברט האבק כי "הדרישה הזו של פוטין רק מוכיחה כי הגב שלו כבר צמוד אל הקיר".

מוקדם יותר טען דובר צבא אוקראינה כי "האויב פועל להרוס מתקני צבא כולל במערב המדינה. לגבי קייב, הכוחות הרוסיים שפלשו מבלארוס עדיין שומרים על כוחם באיזור, מתנהלים קרבות עם צבא אוקראינה באיזור העיירה וילוניה".

"הפולשים ממשיכים לתקוף באיזור צ'ירנייהב ולנסות לשמור על הקו שלהם. הפולשים גם הרסו גשרים ודרכים רבות". עוד טען כי "באיזור סומי הפעילות הרוסית לא גדלה, זאת אחרי אבידות גדולות שלהם באיזור".

כשנשאל לגבי המצב בעיר הנצורה מריופול, ולמה אוקראינה לא נכנעת, השיב הדובר כי "רוסיה מחפשת ניצחונות כדי שהיה להם ניצחונות לדווח עליהם ולהצדיק את המלחמה הזו. אנחנו לא יכולים לעצור את המאמצים שלנו להגן על הערים שלנו מפני הפולש הרוסי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר